۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۲۲۱۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

طرح «حی علی الفلاح» در خراسان شمالی اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از اجرای طرح فرهنگی «حی علی الفلاح» در استان خراسان شمالی به منظور ارتقای فعالیت‌های فرهنگی مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح از سال جدید در خراسان شمالی آغاز می‌شود.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: طرح فرهنگی «حی علی الفلاح» از سال آینده در استان خراسان شمالی اجرایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و به منظور ارتقای کیفی فعالیت‌های فرهنگی این مراکز اجرا می‌شود، افزود: مجری اصلی طرح «حی علی الفلاح» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هستند اما سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز در اجرای طرح مشارکت دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این طرح به زودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون دو طرح «حی علی الصلاه» و «حی علی الزکات» در سطح کشور اجرا شده که این دو طرح لازم و ضروری، نتایج مناسبی نیز داشته‌اند، اما در این بین جای طرح «حی علی الفلاح» در حیطه فعالیت‌های فرهنگی خالی بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع این طرح در راستای فعال‌سازی و بهینه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شده و هدف آن نیز ارتقای کیفی فعالیت‌های فرهنگی این کانون‌ها است.

 

وی با بیان اینکه طرح و ایده ما تحقق «فلاح فرهنگی» با شعار «حی علی الفلاح» است، اضافه کرد: در این زمینه مقدمات کار فراهم و نشریه‌ای نیز با همین نام طراحی شده است که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در اجرای طرح مزبور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در محوریت قرار داشته و به نوعی قلب این طرح محسوب می‌شوند، اظهار کرد: طرح «حی علی الفلاح» در سال پیش رو آماده و اجرا می‌شود اما لازمه اجرای آن فراهم شدن کادر تشکیلاتی و اتخاذ شیوه سراسری آن است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری یک کار فرهنگی، لازم است آن فعالیت فرهنگی به فلاح برسد به همین دلیل معتقدیم باید در کنار همه طرح‌های اجرایی، پیوست فرهنگی لحاظ شود؛ یعنی حتی اگر قرار است کار اقتصادی نیز انجام شود این کار اقتصادی با پیوست فرهنگی صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید با دوری از انجام کارهای فرهنگی صوری و نمایشی، به سمت اجرای برنامه‌های فرهنگی مؤثر در جامعه برویم، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که کارهای فرهنگی، ریلی برای فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد؛ به این صورت که طرح‌های فرهنگی پایه و اساس سایر طرح‌های اقتصادی و سیاسی جامعه ما باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه و کشور ما به مسائل فرهنگی کم‌توجهی می‌شود، تصریح کرد: کم توجهی به فرهنگ و مظلوم واقع شدن این بخش در اختصاص بودجه و تصمیم‌گیری‌های کلان سبب شده تا اکنون در بخش فرهنگ از وضعیت مطلوب و مورد انتظار فاصله قابل توجهی داشته باشیم./9314/302/ب2

ارسال نظرات