۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۲۲۲۹۸
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه چهارده معصوم منطقه پردیسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) با حضور آیت الله مکارم شیرازی و با تقدیر از حجت الاسلام میرمؤمنی، دست‌اندرکاران و خیرین در امر ساخت این مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام سيد صمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه چهارده معصوم(ع) که در مجاورت مسجد حضرت زینب(س) منطقه پردیسان برگزار شد، به ویژگی‌های این منطقه در کشور اشاره کرد و گفت: شهر پردیسان با 135 هزار جمعیت فرهیخته حوزوی و دانشگاهی در کشور ممتاز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اظهار داشت: شهر پردیسان با 12 هزار طلبه و روحانی و با وجود 30 هزار دانشجو در 14 مرکز دانشگاهی و همچنین اقشار فرهنگی دیگر اعم از اساتید، کارمندان و کارکنان ادارات دولتی در کشور حائز اهمیت است.

 

امام جمعه پردیسان، حضور آیت الله مکارم در تأسیس حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) را سبب توسعه مراکز علمی خواند و تأکید کرد: حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) به همت و تلاش حجت الاسلام میرمؤمنی، امام جمعه کهک و خیرین نیک اندیشی که وی را همراهی می‌کنند، تأسیس خواهد شد.

 

وی پردیسان را نامی علمی و مناسب این منطقه دانست و گفت: پردیسان یکی از مناطق هشتگانه قم و دارای بیشترین تراکم مراکز حوزوی، دانشگاهی و طلبه و دانشجو است؛ اما با این ظرفیت عظیم از وجود حوزه علمیه بی‌‌بهره است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به مدیریت اسلامی در منطقه پردیسان اشاره و خاطرنشان کرد:‌ طرح مدیریتی امارت و امامت در منطقه پردیسان اجرا می‌شود و طبق آن همه کارها با مدیریت اسلامی مساجد صورت می‌گیرد.

 

گفتنی است در پایان، مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) با حضور آیت الله مکارم شیرازی و همچنین با تقدیر از حجت الاسلام میرمؤمنی، دست‌اندرکاران و خیرین در امر ساخت این مدرسه برگزار شد./908/پ202/ی

ارسال نظرات