۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۳۲۲۴۳۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

راهیان نور ظرفیتی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که همواره باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه آنها باشیم، گفت: اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است.
اردوي راهيان نور

حجت الاسلام محمد جوادی، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: در هر فرهنگی از ارزش‌ها و اعتبارات ملی تکریم به عمل می‌آید و حضور آحاد ملت در سفر راهیان نور و در سرزمین‌هایی که جوانان ما به شهادت رسیدند هم در واقع تکریم شهیدانی است که امروز عزت و افتخار ما هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه را که باید در تکریم شهیدان برای ما درس باشد ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی آنها است و هم‌اکنون که ما در حال نبرد فرهنگی هستیم علاوه بر دشمن شناسی و بصیرت دینی و سیاسی به روحیه جهادی و ایثار و شهادت نیازمندیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: راهیان نور منبعی است برای ساختن یا تقویت روحیه‌ی جهادی و همه‌ آنهایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند برای دفاع از این انقلاب باید در تکریم شهیدان مشارکت کنند و به نوعی روحیه ایثار و شهادت را تبلیغ و ترویج کنند.

 

حجت الاسلام جوادی افزود: اگر قرار است در جنگ فرهنگی مانند شهیدان سربلند باشیم باید علاوه بر بصیرت دینی و سیاسی روحیه ایثار، مقاومت و شهادت داشته باشیم و راهیان نور را می‌توان مانند گنجینه‌ای دانست که به سادگی قابل دریافت است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بالندگی نسل جوان جامعه در مسیر توجه به ارزش‌های انقلابی فراهم می‌شود و بهترین راه در این زمینه آشناسازی نسل امروز با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

 

وی افزود: آشنا ساختن جوانان این سرزمین با وصیت‌نامه شهدا و راهی که آنان برای حفظ استقلال و سربلندی این کشور و اسلام پیمودند، بهترین برنامه فرهنگی و اجتماعی است که در قالب اردوهای راهیان نور شاهد آن هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نقش و تأثیر حضور جوانان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تاثیرگذار در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و انسانی آنان دانست و بیان کرد: مقاومت و روحیه خودباوری در میان نسل جوان یک جامعه سبب رشد و پیشرفت آن می‌شود.

 

حجت الاسلام جوادی گفت: اردوهای راهیان نور دریایی فرصتی با ارزش و مغتنم برای آشنایی اقشار مختلف جامعه با شهدای دریایی کشورمان و عظمت حضور دریادلانه آنان در دفاع از حریم نظام در آبهای خلیج فارس است که غرور خاصی را به انسان داده و یاد شهدای غیور مردی را که تن به دریا سپردند، در یادها و جان‌ها زنده می‌کند.

 

وی ادامه داد: راهیان نور نیز یکی از امور پرخیر و برکتی است که در راستای انتقال آرمان ها و سیره شهدا به جامعه و نسل امروز و مقابله با جلوه های جنگ نرم دشمن بخصوص در زمان غیبت تا رسیدن به عصر ظهور، اهمیت ویژه می یابد.

 

استاد حوزه علمیه، بقا و ماندگاری روحیه استکبار ستیزی در جامعه را تأثیر دیگر اردوهای راهیان نور برشمرد و تصریح کرد: با توجه به حوادثی که در منطقه رخ می دهد و همچنین با عنایت به تاکیدات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر حفظ آمادگی حضور در برابر دشمنان صهیونیستی در هر جا که نیاز باشد، از این رو اردوهای راهیان نور پیام ایستادگی، شجاعت، آمادگی و استکبار ستیزی را به زائران قتلگاه شهدا می دهد.

 

وی اصرار و استقبال جوانان و اقشار مختلف مردم برای حضور داوطلبانه در صف مدافعان حرم و مقابله با گروه های تروریستی را نشان دهنده تبلور و جوشش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و افزود: بی تردید این روند فزاینده فرهنگ حماسی نتیجه تاثیر عمیقی است از اردوهای راهیان نور و دیگر اقداماتی که در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام جوادی گفت: سفرهای فرهنگی زیارتی راهیان نور آثار راهبردی بسیار زیادی دارد و همه مسؤولان باید خودشان را موظف بدانند در این امر مقدس مشارکت دلسوزانه داشته باشند و حتی خانواده ها نیز اسباب سفر فرزندان دانش آموز خود را به این اردوها فراهم کنند.

 

وی با تاکید بر این که همواره باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه آنها باشیم، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که باید نسل کنونی با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا شوند، افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان پل ارتباطی بین نسل کنونی و دوران دفاع مقدس است./1317/202/ب2

ارسال نظرات