۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۵۹۱
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

انقلابی ماندن حوزه علمیه نیازمند پایبندی به اصول و ارزش ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس گفت: انقلابی ماندن حوزه علمیه در سایه پایبندی به ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی میسر است که باید حفظ شود.
انقلابی ماندن حوزه علمیه نیازمند پایبندی به اصول و ارزش ها است

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب در بحث «انقلاب زدایی» حوزه گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حوزه ها و مساجد و نیروهای متدین بوده و انقلابی ماندن مدیریت نظام اسلامی و کشور نیازمند برقراری ارتباط بیشتر با حوزه ها و مساجد است.

 

وی، حفظ و حراست از آرمان های انقلاب را خنثی کننده نقشه های دشمن در عرصه های مختلف دانست و افزود: عدالت‌خواهی، استکبار ستیزی، خدمت به مردم از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه بندرعباس ادامه داد: جرقه های اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت نشأت گرفته است.

 

وی، انقلابی ماندن کشور و زنده ماندن افکار و آرمان های امام راحل(ره) را مستلزم انقلابی ماندن حوزه های علمیه دانست.

 

حجت الاسلام اولیایی همچنین تاکید کرد: انقلابی ماندن در سایه پایبندی به ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی میسر است که باید حفظ شود.

 

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بین حوزه علمیه و انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در راستای تحقق انقلاب اسلامی از حوزه برخاست و یاران ایشان نیز حوزوی بودند، بنابراین می توان با جرأت گفت که انقلاب اسلامی مولود حوزه علمیه است.

 

مدیر حوزه علمیه بندرعباس، تداوم انقلاب اسلامی را از برکات حوزه علمیه دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در راستای تعمیق حوزه و اهداف حوزویان و گسترش اسلام و تشیع خدمات ویژه ای را ارائه داده است.


 

وی، انقلابی ماندن نظام اسلامی را نیازمند انقلابی بودن حوزه های علمیه دانست و اذعان داشت: دشمن با رنگ و بوی حوزوی در حوزه های علمیه که از بحث نفوذ مستثنی نیست نفوذ خواهد کرد تا آن را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بی تفاوت کرده و در پایان ضربه مهلک و کشنده خود را وارد خواهد کرد.

 

 

حجت الاسلام اولیایی تاکید کرد: دستان پلید و پنهان دشمنان در سلب و دور نگه داشتن تفکر انقلابی از حوزه علمیه، طلاب و روحانیت آشکار بوده و در تلاشند تا با تحریک برخی روحانیان برای راندن سخن های مخالف با انقلاب اسلامی و آرمان های آن و به نفع خود اقدام کنند.

 

وی در پایان با اشاره به تلاش دشمن در بی تفاوتی حوزه نسبت به انقلاب اسلامی و کشور تصریح کرد: استکبار در تلاشند تا با مشغول کردن حوزه و حوزویان به دروس حوزوی و علمی به اهداف خود دست یابند./851/302/ب1

ارسال نظرات