۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۶۲۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ طرح آرامش بهاری موجب تقویت باورهای دینی جوانان می شود، 29 امامزاده درخراسان شمالی پذیرای گردشگران نوروزی، 28 هزارمسافر و زائر نوروزی در زائرسراهای بقاع متبرکه فارس اسکان یافتند، وقف 1580 متر زمین به ارزش 5 میلیارد ریال با نیت ایتام، حافظیه شیراز میزبان جنگ شاد مبلغان و روحانیون از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا،  علی کاییدی، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح تاثیر به سزایی در ارتقا معنویت مسافران و گردشگران نوروزی داشته است.

وی با تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف لرستان در خصوص طرح آرامش بهاری ادامه داد: جمهوری اسلامی نظام ولایت و شهدا است و طرح آرامش بهاری به عنوان زیربنای دین پروری به خوبی توسط این نهاد گسترش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان همچنین با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه افزود: انقلاب ما، انقلاب حسینی و برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه مایه رحمت و برکت شده و به طور قطع این عمل موجب تشویق و ترغیب مردم به سمت نماز خواهد شد.

 

 29 امامزاده درخراسان شمالی پذیرای گردشگران نوروزی

 

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، از برگزاری طرح ملی آرامش بهاری در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: این طرح هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروزی در 29 امامزاده شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی در حال برگزاریست.

وی با بیان اینکه در ایام عید نوروز سال 95، ششمین دوره این طرح برگزار می‌شود، اضافه کرد: طرح ملی آرامش بهاری از پنج سال پیش در راستای عمل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

سهرابی ادامه داد: طرح ملی آرامش بهاری با هدایت و مدیریت روحانیان اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی استان، در راستای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران از بیست و هشتم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آتی ادامه دارد.

 

28 هزارمسافر و زائر نوروزی در زائرسراهای بقاع متبرکه فارس اسکان یافتند

 

همزمان با اجرای طرح آرامش ازابتدای سال 95 تاکنون بیش از28هزارنفر در زائرسراهای بقاع متبرکه سراسر استان فارس اسکان داده شده اند.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس از اسکان بیش از28هزارنفر مسافر نوروزی در زائرسراهای بقاع متبرکه استان فارس از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد.

الیاس رضایی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سراسر بقاع متبرکه استان فارس ابراز داشت: درمجمع 30زائرسرا در کل استان آماده شده است که علاوه برآن کمپ های اسکان نوروزی، حسینیه ها و مساجد نیز جهت اسکان مسافران و زائران نوروزی استان فارس نیز آماده پذیرایی و ارائه خدمات رفاهی به مسافران نوروزی است ..

وی تصریح کرد: در 30زائرسرا،کمپ ها و حسینیه های سراسر استان در 4 شب گذشته بصورت شبانه روز 7000هزار نفر ازابتدای فروردین و اجرای طرح آرامش بهاری اسکان داده شده اند که در مجموع تاکنون بیش از 28هزار نفر در این اماکن و زائرسراها اسکان صورت پذیرفته است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس، ارائه کارت شناسایی معتبر ازسوی خانواده های مسافران و تکمیل فرم تقاضا نامه را از شرایط استفاده از زائرسراهای بقاع متبرکه سراسر استان فارس دانست.

 

رضایی در ادامه با اشاره به برودت هوا و نزول رحمت الهی در استان فارس خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 20 هزار نفر از مسافران نوروزی در 120 حسینیه استان اسکان یافتند.

 

وقف 1580 متر زمین به ارزش 5 میلیارد ریال با نیت ایتام

 
ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ از عملکرد بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری دیدن کرد.

رییس اداره اوقاف ساوجبلاغ در این بازدید از ثبت اولین وقف سال95 در ساوجبلاغ خبرداد و گفت:1580 متر زمین به ارزش 5 میلیارد ریال و با نیت ایتام و مباحث قرآنی وقف شد.

 

حافظیه شیراز میزبان جنگ شاد مبلغان و روحانیون

 

همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در سراسر کشور برنامه جنگ شاد شبانه ویژه مسافران نوروزی در آرامگاه حافظیه توسط روحانیون و مبلغین دینی هر شب برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه 3شیراز، با بیان این مطلب از اجرای برنامه شاد جنگ شبانه در آرامگاه حافظیه شیراز واسقبال عموم مردم ومسافران نوروزی خبرداد.

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی دربقاع متبرکه و اماکن تاریخی و گردشگری شیراز در ایام نوروز ابراز داشت: همکاران و مسئولین اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس تمام توان خود را به کارگرفته اند تا ایام خوش وفر حبخش همراه با آرامشی معنوی را برای مسافران و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) رقم بزنند، ازاین رو علاوه بر برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی دربقاع متبرکه، برنامه شاد فرهنگی نظیر جنگ شبانه و مسابقه های فرهنگی در اماکن تاریخی و گردشگری شیراز نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه های جنگ شبانه شامل برنامه های: مسابقه حضوری جوانان وبزرگسالان، نقاشی و شعر خوانی وحافظ خوانی کودکان، بازی با کاغذ و طراحی و مشاوره فرهنگی، طب سنتی و اسلامی و آشنایی با آسیب های فرق و عر فان های نوظهور است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه 3شیراز خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف خدمت مطلوب فرهنگی مذهبی به زائران بقاع متبرکه تا14فروردین ماه در بقاع متبرکه و اماکن تاریخی و گردشگری شهر مقدس شیراز ادامه خواهد داشت./1325/د102/س

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات