۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۲۲۷۸۷
امام جمعه فاروج:

شعار سال معیار همه برنامه‌های اقتصادی کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر اقدام عملی و نه شعاری در حیطه اقتصاد مقاومتی، گفت: باید از این پس چه در شرایط تحریم و چه شرایط غیر تحریم، اقتصاد مقاومتی معیار همه برنامه‌های اقتصادی کشور باشد.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اگر مردم و مسؤولان کشور به اقتصاد مقاومتی عمل نکنند گرفتاری‌ها و مشکلات ما روزبه‏روز بیشتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله و اولویت اصلی کشور پیگیری عملی اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی است، اضافه کرد: باید سه محور تولید، اشتغال و رونق به عنوان سه اصل اقتصادی، مورد توجه همه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور بوده و در عرصه عمل نیز به منصه ظهور برسد.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در کشور درگرو اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی‏ است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه علاج تحریم‏ است حتی در شرایط غیر تحریم نیز می‌تواند زمینه توسعه و داشتن اقتصادی پایدار را فراهم کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با تأکید بر اقدام عملی و نه شعاری در حیطه اقتصاد مقاومتی، افزود: باید از این پس چه در شرایط تحریم و چه شرایط غیر تحریم، اقتصاد مقاومتی معیار همه برنامه‌های اقتصادی کشور باشد.

 

وی خطاب به مسؤولان و مدیران مختلف گفت: شعار سال را در میدان عمل دنبال کنید نه آنکه تنها آن را تابلو کرده و بر سردر ادارات و اتاق‌های خود نصب کنید.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر توجه و کمک به واحدهای تولیدی غیرفعال و یا ضعیف شده در سال‌های اخیر، اظهار کرد: با فعال کردن 60 تا 70 درصد ظرفیت خالی واحدهای تولیدی می‏توان میلیون‌ها شغل جدید ایجاد و بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال جوانان را مرتفع کرد.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حیطه تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای عملی آن، گفت: در راستای اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، باید مسؤولان و مدیران کشور فعالیت‌ها و زنجیره‏های اقتصادی مزیت‏دار کشور را شناسایی کرده و بر آن‌ها متمرکز شوند تا از این طریق تولید داخلی احیا و تقویت شود.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه همچنین باید در تجارت خارجی مراقبت شود که قدرت تولید داخلی تضعیف نشود، اضافه کرد: در طرف مقابل لازم است پول‏های کشور که وارد می‏شوند صرف خریدهای بی‏مورد نشده و در جای صحیح مصرف شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: در این زمینه لازم است در همه‏ معاملات خارجی‏ که ما انجام می‏دهیم، انتقال فناوری را شرط کرده و از واردات صرف کالا به طور جد خودداری کنیم.

 

وی با بیان اینکه افزون بر این در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌بایست بخش‌های مهم اقتصاد دانش‏بنیان شود، ادامه داد: همچنین نباید از سرمایه‏گذاری‏های گذشته غفلت شود بلکه لازم است با کمک به واحدهای تولیدی ورشکسته و کارخانه‌هایی که تعطیل شده و یا با ظرفیت کم فعالیت می‌کنند، زمینه تقویت فعالیت آن‌ها فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر نگاه ویژه به صنایع متوسّط و کوچک، خاطرنشان کرد: اگر صنایع و واحدهای تولیدی متوسط و کوچک احیا شوند می‌تواند حجم عظیمی از نیروی جوان جویای کار در کشور را مشغول کرده و آمار بیکاری در کشور را کاهش دهد.

 

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه جدی و عملی با فساد یک اصل اساسی است، تصریح کرد: باید با فساد، ویژه‌خواری و قاچاق مبارزه‏ جدی شود چرا که اگر این موارد در اقتصاد کشور موجود باشند نه تنها اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود بلکه مشکلات ما در این حوزه روزبه‌روز افزایش نیز خواهد یافت./9314/302/ب1

ارسال نظرات