۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۲۲۸۱۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بی‌اثر شدن تحریم‌ها در گرو اجرای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که نتیجه اجرای اقتصاد مقاومتی بی‌اثر شدن تحریم‌ها است، گفت: وابستگی اقتصادی سبب نفوذ اقتصادی استکبار جهانی در کشور می شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، در برنامه سلام بهار رادیو معارف، به تبیین راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداخت و گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی مناسب است با خرد جمعی به راهکار عملی مناسب برسیم و آن را اجرایی کنیم.

  

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به ظرفیت‌های ویژه اقتصادی ملی و محلی کشور اشاره کرد و افزود: هر استان ظرفیت‌های ویژه ای در تولیدات صنعتی و غیرخوراکی دارند، اما متأسفانه بیشتر استان­ها با ظرفیت‌های خوراکی شناخته می­شوند.

  

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که در مصارف داخلی نباید نیازمند دیگران باشیم، بلکه باید دیگران را نیازمند تولیدات کشور کنیم؛ بیان کرد: کشور باید به سطح توان تولیدی برسد که افزون بر تأمین مصارف داخلی، کشورهای دنیا نیازمند به صنایع ایرانی باشند و صادرات افزون بر واردات شود.

  

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که افزایش صادرات سبب عزت و افتخار ملی کشور می­شود، عنوان کرد: تولیدات ملی و صادرات سبب گره­گشایی در زندگی مردم می­شود که در روایات ائمه اطهار(ع)، ثواب­های بسیاری بر آنها بیان شده است.

  

وی وابستگی اقتصادی را سبب نفوذ اقتصادی استکبار جهانی در کشور بیان کرد و گفت: زمانی که در کشور واردات زیاد و صادرات کم شود و در تهیه مواد اولیه صنایع و مواد غذایی وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه پیدا کنیم، سبب آسیب­پذیری کشور در برابر بیگانگان می­شود؛ بنابراین زمانی که استکبار جهانی قصد کند ایران را زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار دهد، تحریم­ها را افزایش خواهد داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بر ضرورت خودکفایی ملی تأکید و ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی اجرایی می شود که صادرات و ارائه خدمات و تولیدات کشور، استانها و شهرها افزون بر واردات آنها شود، برای تأمین مواد اولیه صنایع و مواد غذایی نیازمند کشورهای بیگانه نباشیم، بنابراین با اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی تحریم­های اقتصادی بی­اثر خواهد شد./998/202/ب2

ارسال نظرات