۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۸۱۷
استا حوزه علمیه:

اقتصاد مقاومتی با اقدامات نمادین محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: به محض مطرح کردن مبحث «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» از سوی آقا به عنوان شعار سال، کشور از بیلبورد و بنرهای این شعار پرشد و به زودی همایش های بسیار در این زمینه صورت می گیرد که هیچ یک از این اقدامات ظاهری منتج به عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی نمی شود.
حجت الاسلام غلامرضا قاسميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: اقدام و عمل تنها در بحث اقتصاد مقاومتی نیست بلکه در همه چیز باید به اقدام و عمل اهمیت داد.

 

وی بیان کرد: ما به گوش کردن عادت کرده ایم به محض شنیدن روایتی یا سخنی زیبا ابتدا فکر می کنیم آن را کجا بیان و مطرح کنیم اما به درک آن و کابردش در زندگی خود توجهی نداریم به طور مثال هنگامی که درباره انفاق حضرت زهرا(س) یا زندگی بزرگانی چون آیت الله بهجت چیزی می شنویم صرفا تحسین می کنیم.

 

حجت الاسلام قاسمیان تأکید کرد: با این رفتارها نمی توانیم رشد کنیم بلکه باید سراغ عمل برویم، امروز که رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» را مطرح کردند کل بیلبورد و بنرهای سطح کشور از این شعار پرشده است.

 

وی افزود: همچنین در سطح کشور صدها همایش در این خصوص برگزار می شود و برگزیدگان جایزه می گیرند و هزینه ها صرف می شود در حالی که اقدام و عمل مهم است و گرنه زیبا سخن گفتن خیلی آسان و ساده است.

 

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: به فرموده امام علی(ع) حق وسیع ترین جایگاه را در وصف کردن و تنگ ترین جایگاه را در عمل کردن دارد، عمل کردن به فرامین رهبری نیازمند زحمت و تلاش فراوانی است زیرا بسیار سخت است.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به وداع الله گفت: کسی که تمایل دارد در این دنیا به وداع الله برسد نباید عمل صالح را مشرکانه انجام دهد یعنی ثوابی را برای رضای خدا و وجه الله انجام ندهیم و نیت ما خوب جلوه کردن در بین مردم باشد.

 

حجت الاسلام قاسمیان افزود: اگر کسی خیری انجام داده باشد و منتظر تحسین و تشکر مردم باشد یا چندین مرتبه آن را به طرق گوناگون به زبان می آورد تا نشان دهد که اهل خیر است؛ این فرد مشرک به عبادت و عبودیتش شرک است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: اگر کسی خیری را سرّی و پیوسته انجام می دهد خدا نمی گذارد پنهان بماند و کاری می کند از حالت سرّی خارج شود و به گوش مردم برسد، این قاعده قانون خداوند است که هرکس تمایل به کتمان کاری داشته باشد خداوند آن را چه خیر یا شر آشکار می کند.

 

وی با بیان این که متأسفانه شکاف طبقاتی در جامعه وجود دارد و به محرومان ظلم می شود، خاطرنشان کرد: اگر مظلوم علیه کسی دعا کند آن فرد گرفتار می شود بسیاری از اوقات زن و فرزندان مظلوم و زیردست سرپرست خانواده قرار می گیرند و  نباید به این زیردستان ضعیف ظلم کرد./1308/202/ب1

ارسال نظرات