۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۳۲۲۸۴۸
کارشناس مسائل مذهبی:

برای شناخت حضرت زهرا باید ابتدا عالم معنا را شناخت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی‌بخشی با بیان اینکه برای شناخت حضرت زهرا(س) باید عالم معنا را شناخت، گفت: مهم ترین جنبه زندگی حضرت فاطمه (س) اصول تفکر ایشان است، اگر بخواهیم سبک زندگی حضرت زهرا (س) را بشناسیم باید سبک تفکر ایشان را بشناسیم.
برای شناخت حضرت زهرا باید ابتدا عالم معنا را شناخت

حجت الاسلام محمد علی‌بخشی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با جنبه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س) که در جامعه امروزی ما کمتر به آن پرداخته می شود، گفت: محور اصلی زندگی انسان فکر و اندیشه است که رفتار انسان را شکل می دهد، اگر ما بخواهیم مهم ترین وجه سبک زندگی حضرت فاطمه(س) را بررسی کنیم باید افکار حضرت را بررسی کنیم.

 

وی ادامه داد: افکار حضرت زهرا(س) در دعاهای ایشان، در گفت‌وگوهای با دشمنان و مومنان، در برخورد با پدر و همسرشان متجلی شده است و می توان فهمید که حضرت چه اصولی را در زندگی خود رعایت می کردند، مهم ترین جنبه زندگی حضرت فاطمه (س) اصول تفکر ایشان است.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: حضرت زهرا(س) همه چیز را محو در جمال پیامبراکرم(ص) می دانند و پیامبراکرم(ص) نیز محو در جمال خداوند بودند، باید ببینیم حضرت زهرا(س) با دنیا چگونه برخورد می کنند، با اینکه دختر نخستین قدرتمند دنیا بودند ولی زندگی بسیار ساده ای داشتند و گویا از دنیا هیچ بهره ای نداشتند.

 

حجت الاسلام علی‌بخشی، اظهار داشت: جنبه هایی از زندگی حضرت فاطمه(س) بر ما مخفی است مثل ارتباط ایشان با جبرئیل و ملائکه و عالم ملکوت که بر ما پوشیده است، اینکه در روایت آمده که حضرت زهرا(س) حجت بر اهل بیت(ع) است، حجت بودن حضرت از جنبه های مخفی زندگی ایشان است که ما آن را درک نمی کنیم.

 

وی در ادامه گفت: برخی از جنبه های زندگی ایشان را با تامل می توان درک کرد، اگر بخواهیم سبک زندگی حضرت زهرا (س) را بشناسیم باید سبک تفکر ایشان را بشناسیم، باید ببینیم ارتباط ایشان با خدا و امور دینی، عبادات و نماز خواندن و ارتباط حضرت با غریبه ها و افراد ناشناس به چه صورت بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: برای شناخت تفکر حضرت زهرا(س) باید به مناجات، خطبه ها و دعاهای حضرت که به ما رسیده است توجه کنیم، ایشان در انذار عمومی ظاهر نمی شدند مگر در مواردی که ضرورت داشته است ولی با این حال در دفاع از اسلام سرآمد هستند.

 

حجت الاسلام علی‌بخشی توضیح داد: برای شناخت حضرت زهرای مرضیه(س) باید اول عالم معنا را شناخت، با شناخت عالم معنا قلب و عقل انسان شکوفا و بهره اش از دنیا کم می شود.

 

وی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) در ارتباط با فرزندان چنان عطوفتی داشتند که فرزندان نمی توانستند لحظه ای از مادر جدا شوند، ارتباطشان با همسر به گونه ای بود که امیرمومنان(ع) با آن شجاعت و عظمت در فراغ حضرت فرمودند صبرم تمام شده و دیگر محرم اسرار ندارم. /869/302/ب1

ارسال نظرات