۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۲۳۱۵۰
از بیستم تا سی‌ام فروردین‌ماه صورت می‌گیرد؛

ثبت‌نام آیین معنوی اعتکاف در خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف رجبیه در این استان از بیستم تا سی‌ام فروردین‌ماه جاری به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
حجت الاسلام خادمي- نشست هماهنگي آيين اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی آیین اعتکاف، اظهار کرد: امسال آیین معنوی اعتکاف در استان هم‌زمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه در بیش از 100 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در این مراسم معنوی از بیستم فروردین‌ماه جاری آغاز می‌شود، اضافه کرد: مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آیین اعتکاف رجبیه به مدت 10 روز و تا سی‌ام فروردین‌ماه ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ثبت‌نام آیین اعتکاف در استان به صورت اینترنتی انجام می‌شود، ادامه داد: متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به وب‌سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس http://www.tebyan-boj.ir/مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام اینترنتی برای شرکت در مراسم اعتکاف در استان خراسان شمالی، 48 ساعت پیش از شروع ایام البیض بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: نام‌نویسی برای حضور در آیین معنوی اعتکاف رجبیه در استان تنها به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به فعال شدن ستاد اعتکاف در استان، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته هزینه ثبت‌نام و شرکت هر نفر در مراسم اعتکاف مبلغ 30 هزار تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ صرف ارائه خدمات تغذیه‌ای به معتکفان در طول سه روز اعتکاف خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه البته هزینه‌های برگزاری اعتکاف بیش از مبلغ جمع‌آوری شده از معتکفان است، اضافه کرد: برای پوشش هزینه‌های برگزاری اعتکاف و ارائه خدمات تغذیه‌ای و معنوی به معتکفان، علاوه بر مبالغ جمع‌آوری شده از افراد شرکت کننده در اعتکاف، نهاد تبلیغات اسلامی و خیران نیز با در نظر گرفتن اعتبارات جداگانه مشارکت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همه تمهیدات و مقدمات برای برگزاری مناسب آیین اعتکاف در استان مهیا می‌شود، اظهار کرد: در این راستا روحانیان مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی استان به مساجد میزبان معتکفان فرستاده می‌شوند تا هدایت و مدیریت برنامه‌های معنوی این ایام را بر عهده داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام خادمی عنوان کرد: نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای ایام اعتکاف رجبیه برنامه‌های مختلفی از جمله فرستادن روحانیان مبلغ، اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحان و مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم مربوط به اعمال ام داوود، اجرای زنده اذان در مساجد و غیره را در نظر گرفته است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: مراسم معنوی اعتکاف در بجنورد، مرکز استان در مساجد محوری ازجمله مسجد انقلاب، جامع، امام خمینی (ره)، شهرک شاهد، حجت بن الحسن (ع)، حضرت رسول (ص)، بقیه الله الاعظم (عج)، صفاییه و غیره برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری افزون بر 10 هزار نفر در استان خراسان شمالی در آیین اعتکاف شرکت کنند که بیش از 70 درصد این معتکفان را جوانان تشکیل خواهد داد.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پارسال مراسم معنوی اعتکاف در 110 مسجد شامل 80 مسجد روستایی و 30 مسجد شهری این استان با شرکت بیش از 10 هزار نفر برگزار شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات