۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۳۲۴۱
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

روحانیان راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر مشارکت و اقدام همگانی در راستای تحقق شعار سال، گفت: روحانیان مبلغ وظیفه دارند راهکارها و اصول تحقق اقتصاد مقاومتی را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام هدايتي- رييس تبليغات اسلامي بجنورد- ديدار با روحانيان مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیان مبلغ، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نام‌گذاری سال جدید فرصت مناسبی برای مدیران و مسؤولان است تا بر اساس رهنمودهای رهبری، برای بهبود اوضاع اقتصادی و رفع مشکلات موجود در جامعه اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات موجود در حوزه اقتصاد کشور نیازمند اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اهمیت این موضوع، امسال را سال اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه همه مردم و مسؤولان باید از اقدامات شعاری و تبلیغاتی اجتناب داشته و برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل شوند، افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی به این دلیل است که در سال‌های گذشته در حیطه اقتصاد مقاومتی تبلیغات فراوان و اقدامات شعاری بسیاری صورت گرفت اما در عمل اتفاق چندانی نیفتاد.

 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل در این حوزه سبب گشوده شدن گره‌های زندگی مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: به این منظور می‌بایست از توانایی‌ها و توانمندی‌های اقشار مختلف مردم به بهترین نحو استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: در این رابطه لازم است از تمامی ظرفیت‌ها و توان و تخصص داخلی استفاده شود زیرا اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون‌زا و مبتنی بر توان نیروی داخلی است.

 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب درگرو تقویت بیش از پیش تولید داخلی است، ادامه داد: اگر اقتصاد کشور ما مقاوم و پویا شود بدون شک دیگر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان اثری نخواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، علاج تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دشمنان و مستکبران است، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند اقدام و عمل جهادی و همگانی هستیم و همه وظیفه ملی و شرعی دارند که در این راستا تلاش کنند.

 

وی با یادآوری نقش روحانیان در تحقق شعار سال، گفت: باید روحانیان در مجالس و محافل، سخنرانی‌ها، گفتمان‌ها و نشست‌ها، موضوع اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق آن برای مردم بیان کنند تا اقشار مختلف مردم برای تحقق این مهم وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه روحانیان مبلغ وظیفه دارند با تشریح و تبیین اصول، کارکردها و راهکارهای اقتصاد مقاومتی، در این زمینه اقدام به فرهنگ‌سازی کنند، خاطرنشان کرد: روحانیان به عنوان مراجع فکری جامعه نقش بارزی در تبلیغ و تبیین اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در جامعه دارند و باید این رسالت خود را به درستی انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیان همیشه اثبات کرده‌اند که در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیشگام بوده‌اند، اظهار کرد: روحانیان مبلغ می‌بایست با تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی به اقشار مختلف مردم آگاهی داده و کشور را در تحقق این هدف مهم یاری کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر اینکه لازم است اهداف اقتصاد مقاومتی در مباحث اسلامی و قرآنی محافل و مجالس مذهبی و فرهنگی مطرح شود، گفت: درواقع اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مورد نظر اسلام بوده و روحانیان و اندیشمندان دینی وظیفه دارند تا مبانی این شیوه اقتصادی را از دل متون دینی استخراج کنند تا با آشکار شدن ریشه‌ها و روش‌های اقتصاد مقاومتی، زمینه رشد اقتصاد غربی و لیبرالی در کشور و نظام اسلامی ما کاهش یابد./9314/202/ب3

ارسال نظرات