۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۲۷۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

166 وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید/ ثبت 12 وقف در نوروز 95

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در سال 94 در مجموع 166 وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان از سوی واقفان نیک‌اندیش به ثبت رسید.
وقف

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ثبت 166 وقف جدید در این استان در سال 94، اظهار کرد: با ثبت این وقف‌ها شمار موقوفات خراسان شمالی به پنج هزار و 400 مورد و شمار رقبات به 9 هزار و 800 رقبه افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه غالب موقوفات جدید خراسان شمالی با نیت احداث مسجد، حسینیه، توسعه امام‌زاده، درمانگاه، اطعام و روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع)، کمک به نیازمندان و مستمندان و غیره ثبت شده‌اند، افزود: یکی از سیاست‌های نهاد اوقاف و امور خیریه، توسعه وقف‌های مشارکتی است که در این زمینه همه افراد می‌توانند واقف باشند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان شیروان در بین شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی بیشترین موقوفات ثبت شده را به خود اختصاص داد، اضافه کرد: از مجموع 166 وقف جدید ثبت شده در خراسان شمالی طی سال گذشته، در شهرستان شیروان به تنهایی 41 وقف جدید به ثبت رسید.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی نیز 33 وقف به ثبت رسید، ادامه داد: پارسال شهرستان بجنورد با 29 وقف ثبت شده در رده بعدی تعداد موقوفات ثبت شده در سطح استان قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه تعداد وقف‌های ثبت شده در شهرستان اسفراین در سال گذشته 19 وقف بود و در شهرستان گرمه نیز 18 وقف ثبت شد، افزود: پارسال در فاروج 16 وقف و در شهرستان جاجرم هم 16 وقف ثبت شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام نوروز 95 و در جریان اجرای طرح ملی آرامش بهاری در امامزاده‌های استان نیز در مجموع 12 وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: ارزش کلی موقوفات جدید ثبت شده در نوروز امسال حدود 6.5 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

وی ادامه داد: در این ایام واقف نیک‌اندیش حسن ابراهیم‌زاده 600 مترمربع باغ انگور خود به ارزش 100 میلیون ریال را با نیت عمران امامزاده پیر شهید (ع) و معصومه احمدی هزار و 487 مترمربع زمین خود به ارزش 1.5 میلیارد ریال را با نیت احداث مسجدی به نام المهدی (عج) در روستای جنگاه وقف کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی اضافه کرد: همچنین در نوروز 95 عموم مردم اوغاز کهنه هزار و 200 مترمربع زمین به ارزش 600 میلیون ریال را برای احداث و توسعه مسجد، برات‌محمد براتیان مطلق منزل مسکونی با زیربنای 103 مترمربع به ارزش 900 میلیون ریال با نیت کمک به کودکان بی‌سرپرست و محمدعلی قلیزاده زمینی به مساحت 122 مترمربع به ارزش 100 میلیون ریال را با نیت توسعه مسجد جامع شهر زیارت وقف کردند.

 

وی اظهار کرد: افزون بر این محمود حسین زاده سه هزار مترمربع زمین به ارزش 450 میلیون ریال را برای احداث مسجدی به نام امام رضا (ع) در شهر زیارت، جمیله خواجوی 100 مترمربع زمین مسکونی به ارزش 100 میلیون ریال را با نیت توسعه حسینیه روستای سه گنبد و قربانعلی مرگان 360 مترمربع زمین به ارزش 200 میلیون ریال را با نیت احداث حسینیه در روستای کاستان مانه و سملقان وقف کردند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی گفت: در ایام نوروز امسال عبدالرضا شیخ‌زاده دو هزار مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد ریال را برای احداث درمانگاه در شهر ایور، نصرت ابراهیمی مقدم 300 مترمربع منزل مسکونی به ارزش 650 میلیون ریال و هزار مترمربع زمین به ارزش 700 میلیون ریال را با نیت ایام میلاد و شهادت حضرت فاطمه (س) در روستای برج و منوچهر شاد 200 مترمربع منزل مسکونی به ارزش 250 میلیون ریال را با نیت امورات فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی (ع) قزاقی وقف کردند./9314/302/ب1

ارسال نظرات