۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۳۲۳۴۱۴
آیت الله ممدوحی:

رسانه ها و مردم از مسؤولان برای اجرای اقتصاد مقاومتی مطالبه گری کنند/ انتقاد از برخوردهای شعاری با سیاست های اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از برخوردهای شعاری با سیاست های اقتصاد مقامتی تأکید کرد که اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعاری و صرفا روی کاغذ بودن خارج شود چون رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که اقتصاد مقاومتی از روی کاغذ باید به صحنه واقعیت بیاید و در خارج عملیاتی شود.
آيت‌الله حسن  ممدوحي آيت‌الله حسن ممدوحي آيت‌الله حسن ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب یک سال را به اقتصاد مقاومتی ناگذاری کردند اما دیدند که فایده ای نداشت و کسی عمل نکرد.


وی با انتقاد از برخوردهای شعاری با سیاست های اقتصاد مقامتی افزود: اقتصاد مقاومتی فقط روی کاغذ بود و هرکسی شعار می داد اما عمل نمی کرد، رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که اقتصاد مقاومتی از روی کاغذ باید به صحنه واقعیت بیاید و در میدان عملیاتی شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب اقدام و عمل را با تأکید به اقتصاد مقاومتی اضافه کردند، اظهار داشت: مردم باید در این زمینه با هوش و مقاومت عمل کنند، امیدواریم که به مسأله اقتصاد مقاومتی توجه شده و عملیاتی شود.


وی با اشاره به مبانی دینی اقتصاد مقاومتی و وظیفه حوزه علمیه در زمینه تبیین این مبانی ادامه داد: در قرآن کریم این مسأله ثابت است که خداوند متعال در این عالم بدون تلاش به هیچ کس چیزی نمی دهد، بلکه هر کس در سایه فعالیت و عمل رشد می کند؛ آیات بسیاری از قرآن به این مسأله اشاره دهد، این کار باید عملی شود وگرنه فایده ای دارد.


آیت الله ممدوحی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید به گفتمانی رایج در بین مسؤولان و مردم تبدیل شود، ابراز داشت: ابتدا باید تبیین شود که اقتصاد مقاومتی به چه معنا است، تا کنون مردم به صورت دقیق متوجه نشدند که معنای اقتصاد مقاومتی چیست.


وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی مردم نسبت به سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: متأسفانه رسانه ها آن گونه که باید و شاید کار نکردند از این رو مقصر هستند، رسانه ها باید اقتصاد مقاومتی را برای مردم معنا کنند و سپس از مسؤولان مطالبه داشته باشند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رسانه ملی در این راستا باید طرح ارائه دهد و پس از ارائه طرح آن را از مسؤولان مطالبه کند، رسانه ها باید رهبر معظم انقلاب را یاری کنند که به وسیله تبیین اقتصاد مقاومتی برای جامعه و مطالبه گری صورت می گیرد؛ مطالبه گری معقولانه بسیار مهم است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات