۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۷
کد خبر: ۳۲۳۴۱۵
آیت الله دری نجف آبادی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش و فداکاری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش و فداکاری است، گفت: باید فکر وابستگی به کشورهای خارجی برای حل مشکلات اقتصادی را از ذهن خود بیرون کنیم و از تمام فرصت ها و ظرفیت ها در اجرای درست و صحیح اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی راه مقابله با مشکلات اقتصادی است و مسؤولان و دولتمردان باید با برنامه ریزی های کاربردی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

 

بهره مندی از فرصت ها در اجرای درست و صحیح اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش و فداکاری است، گفت: باید فکر وابستگی به کشورهای خارجی برای حل مشکلات اقتصادی را از ذهن خود بیرون کنیم و همچنین از تمام فرصت ها و ظرفیت ها در اجرای درست و صحیح اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر حسب ضرورت و شرایط کشور در منطقه و حتی جهان، مردم و مسؤولان را نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی و ضرورت اقدام و عمل در این عرصه ملزم کردند که آحاد جامعه باید برای تحقق این مهم بسیج شوند.

 

مسؤولان برای پیشرفت و توسعه کشور تدبیر کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایران اسلامی باید به دور از وابستگی و سلطه دشمنان نظام به ویژه آمریکا بتواند به اقتصاد پویا دست پیدا کند، زیرا تمامی امکانات رشد و توسعه در کشور وجود دارد.

 

امام جمعه اراک  بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته آسیا از قبیل ژاپن، کره جنوبی و چین با نهادینه ساختن صرفه جویی در مصرف انرژی و فرهنگ کار و تلاش همگانی امروز به عنوان قدرت های بزرگ اقتصادی دنیا محسوب می شوند، بنابراین مسؤولان و دولتمردان باید برای پیشرفت و توسعه کشور تدبیر کرده و برای رسیدن به توسعه پایدار آحاد جامعه را بکار بگیرند.

 

وی با اشاره به این که سوء مدیریت ها، راندمان پایین کار مفید، هدر رفت انرژی و سرمایه ملی از مهم‌ترین عوامل عقب افتادگی صنایع کشورمان محسوب می شود، گفت: آحاد جامعه به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی و صاحبان صنایع باید با عزم و اراده جدی در راستای اصلاح وضعیت صنعتی و اقتصادی موجود کشور گام بردارند.

 

اقتصاد ملی وابسته به تولید با کیفیت است

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: مسؤولان و صاحبان صنایع باید با عزم و اراده مضاعف در راستای تولید با کیفیت برای رقابت در بازارهای جهانی گام بردارند، چرا که اقتصاد ملی وابسته به تولید با کیفیت است، در غیر این صورت نه تنها پیشرفتی برای کشور حاصل نمی شود بلکه همچنان هدر رفت انرژی و سرمایه ملی را به دنبال دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان این که اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخلی و ملی و سوق دادن سرمایه‌ها و امکانات به سمت محکم کردن پایه‌های اقتصاد داخلی محقق می‌شود، گفت: جلوگیری از خام فروشی محصولات باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد./842/202/ب1

ارسال نظرات