۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۲۳۵۲۹
حجت الاسلام ماندگاری:

جوانی که در میدان گناه عفت نفس داشته باشد مثل شهید و بلکه بالاتر از آن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری، با اشاره به این که جوانی که در میدان گناه عفت نفس داشته باشد مثل شهید و بلکه بالاتر از آن است گفت: هر کس حقیقت گناه را ببیند از آن فرار می کند، اگر در مسیر گناه قرار گرفتیم باید مسیرمان را عوض کنیم، در میدان گناه باید به خدا پناه ببریم و به ولی خدا متوسل شویم و برای فرار از آن تلاش کنیم.
حجت الاسلام ماندگاري

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با چگونگی دوری از گناه و زمینه های فساد گفت: "ورع" به معنی فرار از زمینه های گناه و فساد است، اگر گناه را آتش و سقوط در پرتگاه و آلوده شدن به نجاست ببینیم طبیعی است که انسان عاقل از آتش و پرتگاه و نجاست فرار می کند.

 

وی ادامه داد: هر کس حقیقت گناه را ببیند از آن فرار می کند، اگر در مسیر گناه قرار گرفتیم باید مسیرمان را عوض کنیم همانطور که اگر در مسیر نجاست قرار بگیریم مسیر را عوض می کنیم، اگر ناخواسته در مقابل گناه قرار گرفتیم باید عفت پیشه کنیم.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی، افزود: عفت همان عملی بود که حضرت یوسف هنگام قرار گرفتن در گناه انجام داد، حضرت یوسف زمینه گناه برایش فراهم نشده بود و همیشه از زمینه های گناه فرار می کرد بلکه در واقع در دام گناه قرار گرفت، ایشان هنگام مواجهه با گناه سه کار انجام داد.

 

حجت الاسلام ماندگاری، ادامه داد: حضرت یوسف ابتدا به خدا پناه برد، در میدان گناه باید اول به خدا پناه برد، سپس به ولی خدا توسل کرد، ما هم باید در میدان گناه به اهل بیت(ع) متوسل شویم تا خداوند ما را حفظ کند، و در آخر به سمت درهای بسته فرار کرد، حضرت یوسف با این که می دانست درها قفل هستند ولی تلاشش را کرد و درهای بسته باز شدند.

 

وی تصریح کرد: جوانی که در میدان گناه عفت نفس داشته باشد مثل شهید و بلکه بالاتر از آن است، اگر ناخواسته مرتکب گناهی شدید نا امید نباشید درهای توبه به روی بندگان خدا همیشه باز است، اولین نکته در توبه اعتراف به گناه و اقرار به بزرگی خدا در بخشش است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: هر چقدر گناه ما بزرگ باشد عفو و رحمت خدا بزرگ تر است، نکته مهم دیگر در توبه این است که در برابر خدا خودمان را بشکنیم و مغرور نباشیم، در پی جبران مافات باشیم، اگر نماز و روزه و عمل واجبی را به جا نیاوردیم قضای آن را ادا کنیم و تصمیم به تغییر کردن بگیریم و به گذشته خود باز نگردیم، و در آخر اینکه برای توبه کردن در پیشگاه خدا واسطه ببریم و بهترین واسطه برای ما اهل بیت (ع) هستند./869/202/ب3

ارسال نظرات