۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۲۳۷۲۳
مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد؛

حضور بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی در بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی در بقاع متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران عصر امروز در دیدار برگزارکنندگان طرح آرامش بهاری در ساری از حضور بیش از چهار میلیون مسافرنوروزی به امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که طرح آرامش بهاری از 28 اسفند در 250 بقعه متبرکه آغاز و پانزدهم فروردین به کار خود پایان داد، افزود: استقبال جوانان و نوجوانان از اجرای این طرح نسبت به سال های گذشته از افزایش قابل قبولی برخوردار بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران  به برپایی 65 خیمه معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مجری طرح آرامش بهاری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 500 هزار نفر از برنامه‌های طرح خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان بهره‌مند شدند.

 

حجت الاسلام علیزاده خیمه‌های معرفت را یکی از اثرگذارترین و محوری‌ترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری دانست و ادامه داد: غرفه‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی شامل خیمه معرفت می‌شوند.

 

وی با بیان این که طرح آرامش بهاری مورد استقبال گسترده مردم و مسافران نوروزی قرار گرفت و همه‌روزه شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران در بقاع متبرکه بودیم، اضافه کرد: حضور مسافران در بقاع متبرکه نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده به همکاری بیش از صد طلبه و روحانی در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: روحانیت نهاد درخشانی است که در دفاع از قرآن، اهل بیت(ع) و خط اصیل اسلام، امام و رهبری ذره ای کوتاه نیامده است و همچنان استوار است.

 

مدیر کل واوقاف مازندران با اشاره به این که روحانیت مدیون اهل بیت(ع) است، گفت: روحانیت باید برای ترویج احکام اسلامی و اهل بیت(ع) تلاش کند و اوقاف با اعزام مبلغان در مناسبت ها در بقاع متبرکه و امامزادگان در راستای حفظ و تقویت ارزش های اسلامی قدم بر می دارد.

 

وی با بیان این که سازمان امور خیریه هر ساله به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و  بقاع متبرکه، طرح نوروزی آرامش بهاری را در جوار اماکن متبرکه سراسر کشور اجرا می کند، افزود: این طرح امسال نیز از ابتدای نوروز آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق مطالبات معظم له در این باره کمر همت بست، گفت: در همین راستا با طراحی و اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی گامی مناسب در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برداشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به خطر نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفود سیاسی و اقتصادی است، گفت: تقویت مبانی دینی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه و روحانیت بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشورمان است.

 

وی با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است، ادامه داد: مراکز دینی باید با جهاد علمی و تلاش مستمر این معارف ارزشمند را در جهان نهادینه کند. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: باید با ترویج صحیح مفاهیم دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، آنها را در برابر هجمه های دشمنان واکسینه کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات