۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۰۳۷
رییس انجمن علمی حدیث حوزه:

جشنواره شیخ کلینی اردیبهشت امسال در قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن علمی حدیث حوزه گفت: جشنواره شیخ کلینی در دو بخش برادران و خواهران به همراه رونمایی از دو اثر مهم حوزوی در قم برگزار خواهد شد.
شيخ کليني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی با اشاره به اهم برنامه های سال جدید این انجمن، اظهار داشت: یکی از مهم­ترین برنامه­های ما در سال جاری برگزاری جشنواره شیخ کلینی که اولین همایش در نوع خودش می باشد.

 

وی افزود: در این جشنواره کلیه مقالات حدیثی، پایان­نامه­ها و کتب حوزوی که در سه سال اخیر نوشته شده­اند، چه در بخش برادران و چه خواهران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و از برترین­ها در بخش های مختلف تقدیر به عمل می آید.

 

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث همچنین بیان داشت: در همین جشنواره یک بخش ویژه داریم برای نوقلمان حوزوی که برای اولین بار است در این عرصه فعال شده اند.

 

وی گفت: علاوه بر این­ها مراسم رونمایی از دو اثر مهم حوزوی و نیز برنامه تقدیر و تجلیل از یک حدیث پژوه برجسته و پیشکسوت برگزار می­شود.

 

رئیس انجمن حدیث حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین سال جدید نیز برنامه­ای که از سال گذشته شروع شده و آن هم تدوین و ساماندهی دروس حدیثی در حوزه است، به اجرا در آمده و این برنامه ادامه می­آید.

 

وی افزود: ما یک برنامه مدون با شورای عالی حوزه هماهنگی کردیم که درس های حدیثی به عنوان درس جنبی طلاب انتخاب شده و طلاب به خواندن متون حدیثی همچون کتاب شریف کافی و نهج البلاغه تحت نظر اساتید حدیث پژوه می­پردازند.

 

وی در خاتمه گفت: نشست های علمی نیز به سبک و سیاق سال های گذشته در انجمن علمی حدیث برگزار می شود که پیش بینی ما این است که دست کم در هر نیم سال تحصیلی بین 4 تا 5 نشست به مناسبت­های مختلف داشته باشیم./822/102/ب2

 

منبع: انجمن علمی حوزه

ارسال نظرات