۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۲۶۶
حجت الاسلام مصائبی مطرح کرد؛

نقش رسانه در ترویج امر وقف و موقافات

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف استان آذربایجان شرقی گفت: مطبوعات به عنوان اهل اندیشه و نظر می توانند در نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه و این‌که وقف رفاه و آسایش را به جامعه ارمغان می آورد فرهنگ سازی کنند.
همايش وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی ظهر امروز، در آئین برنامه ریزی برای سفر کربلا در نشست با اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: فعالیت های مطبوعاتی و خبری کار بسیار پیچیده ای است که علاقه و ویژگی خاصی را می طلبد.


وی با بیان این‌که امر کتابت حساس و با ارزش است، افزود: از بدو اسلام تاکنون کاتبان تاریخ، مورخان و خبرنگاران به نوعی فعالیت داشته و تاریخ را روایت می کردند، اما اعتبار منبع یکی از مهمترین چالش هایی بوده که از همان ابتدا نیز وجود داشته است.


مدیر کل اوقاف آذربایجان شرقی با بیان این‌که اخبار و خبرنگاران از طرف مردم به دو گروه منابع معتبر و غیرمعتبر تقسیم بندی شده است، افزود: به مثابه احادیثی که موثق بوده و اعتبار دارند در کنار محتوا و مفهوم به الفاظ و نگارش نیز دقت می شود.


وی با اشاره به ویژگی های خبرنگار مطلوب، ابراز داشت: خبرنگار در کنار دارا بودن ویژگی صداقت باید همه فن حریف باشد و با هرکس به زبان خودش سخن بگویند، خبرنگار وظیفه دارد در بیان اخبار صدق نیت و اخلاص در خدمت به مردم را رعایت کند.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اعتبار خبر و توجه در مخابره اخبار معتبر به مردم، بر ارزش و جایگاه اطلاع رسانی صحیح در مدیریت اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: انتشار اخبار موثق و جلب اعتماد مردم در انجام کار رسانه ای پر اهمیت است.


وی با بیان این‌که مردم از رسانه ها انتظار بی طرفی و بیان واقعیت را دارند، ابراز داشت: بیان واقعیت از سوی رسانه ها مورد انتظار مردم است، در غیر این صورت نتیجه مطلوب یک اقدام و برنامه رسانه ای هیچ گاه شکل نخواهد گرفت.


این استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی تبریز، گفت: تبریز به عنوان سر ایران و شهر اولین ها باید به لحاظ تعداد موقوفات و نیازهای آذربایجان شرقی جایگاه خود را در شأن شهر اولین ها به دست آورد.


وی با اشاره به نقش مطبوعات و رسانه در امر ترویج فرهنگ وقف، ادامه داد: مطبوعات به عنوان اهل اندیشه و نظر می توانند در نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه و این‌که وقف رفاه و آسایش را به جامعه ارمغان می آورد فرهنگ سازی کنند.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که عمل به نیات واقف واجب است و اداره کل همیشه به دنبال تحقق این موضوع به صورت کامل است، افزود: تشرف خبرنگاران به عتبات عالیات از محل نیت واقف «خیره النساء» صورت می گیرد./854/203/ب3

ارسال نظرات