۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۲۴۶۵۴
طی یک هفته از آغاز ثبت نام صورت گرفت؛

نام نویسی بیش از 5 هزار خراسانی در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از نام نویسی بیش از پنج هزار نفر در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان خبر داد.
نام نویسی بیش از 5 هزار خراسانی در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سي و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: قرآن اساسنامه اسلام و معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) است که هم دنیا و هم آخرت انسان را تضمین می کند.


وی با اشاره به وجوه اعجاز قرآن افزود: هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج شود مشکلات کمتر و در نتیجه آرامش در زندگی مردم حاکم می شود و در سایه این آرامش به رشد و کمال می رسند.


حجت الاسلام ایزدی با بیان این که نام نویسی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از چهاردهم فروردین ماه آغاز شده و تا یازدهم اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این مسابقات در رشته های حفظ(5،10،20 و کل)، قرائت(تحقیق و ترتیل)، معارف(تفسیر سوره یونس)، اذان، دعاخوانی، ابتهال، هم سرایی و همخوانی برگزار می شود.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: رتبه های ممتاز و عالی استان در سال های گذشته در همه رشته ها و نیز نفرات اول کشوری مسابقات سایر نهادها بدون شرکت در مرحله شهری وارد مرحله استانی می شوند.


وی با اشاره به این که تاکنون پنج هزار نفر به صورت اینترنتی نام نویسی کرده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که امسال برای نخستین بار مسابقات در نیمه اول سال برگزار می شود که نیاز به اطلاع رسانی گسترده تر رسانه ای دارد.


حجت الاسلام ایزدی با بیان این که مسابقات ویژه رده سنی بالای 18 سال است، افزود: در گذشته، مسابقات همه رده های سنی از سوی اوقاف برگزار می شد اما از سال گذشته برگزاری مسابقات دانش آموزی به آموزش و پرورش واگذار شده است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: مسابقات مرحله شهرستان از 11 اردیبهشت تا 13 خردادماه، مرحله استانی از 15 تا 18 مردادماه و مرحله کشوری نیز از 25 مهر تا 7 آبان ماه در رشت برگزار خواهد شد.


وی اضافه کرد: علاقه مندان جهت نام نویسی در مسابقات می توانند از طریق پایگاه اینترنتی
www.quraniran.ir یا مراجعه حضوری به ادارات اوقاف اقدام و جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن 05138461192 تماس بگیرند.

 

گفتنی است در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، بیش از 53 هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد 425 نفر به مرحله استانی و 36 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت 9 نفر حائز رتبه های کشوری در رشته های مختلف شدند./930/202/ب1

ارسال نظرات