۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۸۰۷
مدیر مدرسه علمیه ام ابیها:

اعتکاف مسیر حرکت جامعه به سوی معنویت و بندگی خدا را هموار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ام ابیها(س) گفت: اعتکاف به خودی خود عبادتی است که اثر وضعی روی فرد داشته و در صورت گسترش آن، قطعاً روی جامعه نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.
اعتکاف

سیده فاطمه موسوی، مدیر مدرسه علمیه ام ابیها(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اعتکاف، گفت: اعتکاف به خودی خود عبادتی است که اثر وضعی روی فرد داشته و در صورت گسترش آن، قطعاً روی جامعه نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت؛ همین امر موجب حرکت جامعه به سوی معنویت، بندگی و اطاعت پروردگار است، که تمامی اینها از برکات عبادت می‌باشد.


وی درباره اهمیت و جایگاه اعتکاف برای جوانان بیان داشت: در این دنیای وانفسا که امکان گرفتار شدن جوانان در مکافات و بحران‌ها بسیار شده است، اگر جامعه‌ای خواستار بیمه شدن جوانان باشد، می‌بایست یک برنامه‌ریزی دقیق کند تا جوانان در مسیر بندگی حق تعالی قرار بگیرند چرا که مباحث معنوی نظیر اعتکاف می‌تواند پاسخگوی خوبی برای نیاز آنها باشد.


مدیر مدرسه علمیه ام ابیها(س) در رابطه با آداب اعتکاف اظهار داشت: اعمال خاص ایام‌البیض مانند روزه گرفتن، ماندن در مسجد برای عبادت، دوری از کارهای حرام و پرداختن به مستحبات در احادیث ذکر شده و سایر احکام آن به طور مفصل در مفاتیح‌الجنان آمده است.


موسوی ابراز داشت: الحمدلله اعتکاف بین جوانان ما جا افتاده، چرا که شاهد این هستیم که مشتاقانه برای شرکت در این عمل عبادی حاضر شده و بعضاً می‌بینیم که وقتی با تکمیل ظرفیت مواجه می‌شوند مانند کسی که چیز گران‌بهایی را از دست داده، احساس خسران می‌کنند.

 

وی در ادمه افزود: این استقبال پر‌شور، نشان از آگاهی این جوانان نسبت به اهمیت اعتکاف دارد، چرا که می‌دانند این فضای روحانی بهترین مورد برای پر کردن خلأ معنوی است.

 

مدیر مدرسه علمیه ام ابیها(س) با اشاره به تاثیرات عمیق انقلاب اسلامی در رشد مسائل دینی و اجتماعی نظیر اعتکاف، تصریح کرد: قبل از انقلاب اجازه بروز و ظهور اعمال دینی و اجتماعی نظیر نماز جمعه، حضور در مساجد و مراسم سیدالشدا(ع) در جامعه وجود نداشت، اما با پیروزی انقلاب اسلامی بستر مناسبی برای به پاداشتن تمام اعمال دین به وجود آمد است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه اعتکاف یک امر مستحب است، اما به برکت انقلاب و به ویژه بیانات مقام معضم رهبری جهت تشویق جوانان در مسائل معنوی، تاثیر قابل توجهی در استقبال مردم به ویژه جوانان در این مراسم را شاهد هستیم؛ انشاءالله که جوانان بتوانند از انجام این اعمال، حظ الهی و معنوی برده و در دنیا و آخرت سعادتمند شوند./966/302/ب1

ارسال نظرات