۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۹۸۹
رییس تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان:

اعتکاف فرصتی برای خودسازی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجد سلیمان گفت: جوانان و نوجوانان با درک عظمت اعتکاف از این فرصت استثنایی بهترین بهره را ببرند و با حضور در این مراسم معنوی راه خود سازی را برای هموار کنند.
اعتکاف

حجت‌الاسلام علی قندعلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این‌که عمر با ارزش انسان به سرعت در حال سپری شدن است و غفلت از خودسازی و پروردگار، بستر مرگ ارزش های والای انسانی و سرآغاز سقوط از جایگاه رفیع کمالات معنوی خواهد شد، ابراز داشت: در این میان، لحظاتی ناب برای خلوت با معبود وجود دارد.

 

وی با بیان این‌که پیامبران الهی باوجود آنکه همواره در فرصت ها با خداوند خلوت می کردند اما برای خود زمان و مکان خاصی برای پرداختن به این مسأله اختصاص می دادند، ادامه داد: مساجد از میان عبادتگاه‌ها، معابد و کلیساها، از اهمیت خاصی برخوردار هستند و خانه های امن الهی برای ارتباط با خالق به شمار می آیند.

 

این مقام مسؤول افزود: با مطالعه تاریخ متوجه خواهیم شد که مسیحیان مومن برای پرستش خداوند و در امان ماندن از آزار یهودیان و بت پرستان، گوشه های خلوت و پاک را برای عبادت و راز و نیاز انتخاب می کردند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با اشاره به آیه 125 سوره بقره مبنی براین‌که «وَ عَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَ الْعَاکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ»، افزود: علامه مجلسی به نقل از مرحوم طبرسی می نویسد، سلیمان(ع) در مسجد بیت المقدس اعتکاف می کرد، آب و خوراک برای آن حضرت فراهم می شد و او در آنجا به عبادت می پرداخت که این گواه بزرگی بر اهمیت اعتکاف است.

 

حجت الاسلام قندعلی با اشاره به این‌که برنامه معنوی اعتکاف چندین سال به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، با شکوه خاصی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه علاقه مندان به ویژه جوانان و نوجوانان با درک عظمت اعتکاف از این فرصت استثنایی بهترین بهره را ببرند و با حضور در این مراسم معنوی راه خود سازی را برای هموار کنند.

 

وی بیان داشت: برنامه معنوی و روح‌بخش اعتکاف در سطح شهرستان مسجدسلیمان هر ساله با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان خواهر و برادر در مساجد جامع برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است، علاقه مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف برای نام نویسی می توانند همه روزه و در ساعات اداری به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان کنند.

 

گفتنی است، نام نویسی مراسم معنوی اعتکاف از 17 فروردین آغاز شده و تا 30 فروردین ادامه خواهد داشت. معتکفان می‌توانند با مراجعه به سایت masajed-khz.ir نسبت به شرکت در این مراسم معنوی اقدام کنند./9453/303/ب1

ارسال نظرات