۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۲۵۰۰۳

حضور 300 نفر از جوانان استان در مراسم اعتکاف دانشگاه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران، گفت: با تمهیدات صورت گرفته مراسم اعتکاف رجبیه با حضور بیش از 300 نفر از جوانان استان در دانشگاه مازندران برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد رحيميان، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي مازندران

حجت الاسلام محمد رحیمیان امیری مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، با اعلام خبر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه مازندران، گفت: با توجه به استقبال گسترده جوانان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف، به صورت پنجمین سال متوالی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

 

وی افزود: نام نویسی از علاقه مندان به حضور در این مراسم معنوی از 21 فروردین آغاز شد تا جهت حضور در این برنامه پرفیض از 2 الی 4 اردیبهشت حاضر شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه برنامه های پیش بینی شده در مراسم اعتکاف دانشجویان مازندران را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: حضور مبلغان توانمند و روحانیان خبره، بهره گیری از سخنرانان حوزه دینی و مداحان توانمند و فرهیخته، توزیع بسته های فرهنگی، تشکیل حلقه های بصیرتی و معرفتی، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرائت قرآن و نهج البلاغه و فرازهایی از صحیفه سجادیه از جمله برنامه های مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه مازندران است.

 

وی به فلسفه وجودی اعتکاف پرداخت و خاطرنشان کرد: اعتکاف از نگاه وحیانی، عبادتی و فرصتی برای به خود آمدن و خلوتی برای اندیشیدن است.


حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: کارکرد اعتکاف برای انسان این است تا با نگاه به افق روشن فلسفه خلقت که همانا عبودیت را درک کند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران با بیان این مطلب که خارج شدن از درگیری ها و دلمشغولی های زندگی مادی را از دیگر کارکردهای اعتکاف عنوان کرد و اظهار داشت: اعتکاف فرصتی است تا انسان آلودگی ها، رذائل نفسانی و وسوسه های شیطانی را از خود بزداید.

 

وی ادامه داد: مناسبت های معنوی همچون اعتکاف و یا حضور در محافل و مناسبت های دینی، قطعا خنثی ساز تلاش گسترده دشمن برای انحراف و نابودی جامعه به ویژه جوانان است.

 

حجت الاسلام رحیمیان به علت استقبال پرشور جوانان از مراسم معنوی اعتکاف پرداخت و تصریح کرد: به لطف الهی استقبال جوانان در سال های اخیر، از برنامه های معنوی مانند اعتکاف بسیار چشمگیر و گسترده است که این مهم ناشی از لطافت و پاکی فطری جوانان ما است.

 

وی علل موفقیت برخی از برنامه ها را در حوزه جوانان ذائقه شناسی آنان دانست و گفت: اگر در کنار فراهم آوردن امکانات و بسترهای مناسب برای فعالیت های فرهنگی و معنوی برای جوانان، این برنامه ها با شناخت کامل از ذائقه آنان صورت گیرد، شاهد کارکردهای قوی تری در حوزه فرهنگی خواهیم بود./1313/302/ب1

ارسال نظرات