۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۲۵۱۶۸
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ نماز جماعت در ادارات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: نماز جماعت در ادارات باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود تا وقت اذان مدیران و کارکنان خود را موظف به شرکت در نماز جماعت کنند.
حجت الاسلام فروزان نژاد رييس ستاد اقامه نماز هرمزگان

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به فعلیت رساندن استعداد‌های درونی را از اهداف عبادات عنوان کرد و گفت: نماز با ایجاد یک نورانیتی در دل سبب می شود تا انسان، سراغ بدی‌ها نرود.

 

وی نماز را یکی از اساسی ترین ارکان فرهنگ و تحرک جوامع انسانی خواند و افزود: نماز یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین دستورالعمل های انسان‌سازی است، تا جایی که برخی از بزرگان فرموده‌اند اگر نماز انسان اصلاح شود، همه امور انسان اصلاح می‌شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه نماز خواندن یک امر واجب است گفت: وظیفه هر شخصی است که در ترویج این فریضه الهی بکوشد.

 

وی حاکمیت فرهنگ نماز بر جامعه را یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین راه‌های درمان آسیب اجتماعی نمازگریزی عنوان کرد و بیان داشت: تلاش هماهنگ کلیه نهادهای فرهنگی اجتماعی و از همه مهم‌تر نهاد خانواده هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی به نهادینه شدن نماز می‌توانند کمک کنند.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد با تاکید بر تقویت اقامه نماز جماعت در سطح ادارات و مراکز آموزشی و فرهنگی استان تصریح کرد: وظیفه ذاتی و تکلیف اعتقادی و دینی ما است که در زمینه نماز تلاش کنیم.

 

وی، نماز را بهترین و زیباترین عبادت خواند که می توان با فرهنگ سازی مناسب و جذاب در همه ابعاد جامعه، این فریضه الهی را نهادینه کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در ادامه بیان داشت: طی آیین نامه ای وظایف کلیه دستگاه های اجرایی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در ادارات به وضوح مشخص شده است.

 

وی بیان کرد: ارزیابی عملکرد ادارات و نهادهای دولتی در حیطه نماز و فعالیت در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز فقط از طریق ستاد اقامه نماز صورت می گیرد و می توان گفت که این نهاد تنها نهادی است که با تمامی دستگاه های اجرایی در ارتباط بوده و تفاهم نامه همکاری عقد کرده است.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد با تاکید بر حضور مدیران دستگاه های اجرایی در نماز جماعت ادارات خود ابراز داشت: نماز جماعت در ادارات باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود تا وقت اذان مدیران و کارکنان خود را موظف به شرکت در نماز جماعت کنند./851/303/ب1

ارسال نظرات