۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۱۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقتصاد نفتی محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی نفت محقق نمی‌شود، گفت: باید اقتصاد کشور بر پایه‌هایی استوار باشد که همانند نفت هر روز دچار تزلزل نشود.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: باید با تقویت تولید داخلی و افزایش تولیدات مناسب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی، زمینه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف جامعه فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اعتماد به تولیدات اندک خود و حتی‌الامکان استفاده نکردن از اجناس و کالاهای خارجی است، اضافه کرد: اگر به تولید و توان داخلی خود اعتماد کنیم به مرور به خودباوری رسیده و می‌توانیم با استفاده از این خودباوری، پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه با تداوم سیاست کنونی اقتصاد تک‌محصولی نفت اقتصاد کشور ما درست نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است وابستگی کشور ما به بیگانگان و اقتصاد نفتی کاهش یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به جای نگاه به بیرون، بر روی پای خود ایستاده و از توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم، اظهار کرد: تا وقتی که اقتصاد ما مبتنی بر نفت و نگاه ما به بیرون دوخته شده باشد، بیگانگان سیاست‌مدار و تصمیم‌گیر دنیا هر وقت اراده کنند قیمت نفت را بالا و پایین برده و اقتصاد ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان هر وقت بخواهند می‌توانند فتیله نفت را به پایین کشیده و در طی یک سال قیمت آن را از 140 دلار به 25 دلار برسانند به همین دلیل ما تا زمانی که سیاست‌ خام‌فروشی و تکیه بر نفت را ادامه دهیم همچنان به آن‌ها وابسته خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه با پیگیری اقتصاد نفتی کاری از دست ما برنمی‌آید، ادامه داد: در چنین وضعیتی با بالا و پایین رفتن قیمت نفت، برنامه‌ریزی‌های کشور متزلزل شده و این به معنای نداشتن ثبات اقتصادی است ازاین‌رو لازم است اقتصاد کشور ما بر پایه‌هایی استوار باشد که با تصمیم و اراده دشمنان متزلزل نشوند.

 

وی با اینکه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی نفت محقق نمی‌شود، افزود: باید اقتصاد کشور بر پایه‌هایی استوار باشد که همانند نفت هر روز دچار تزلزل نشود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راه‌حل مشکل این است که به فکر تولید داخلی و تقویت توان خود بوده و با تکیه بر داشته‌های اندک خود، به تولیدات انبوه اما بی‌ثبات دشمن وابسته نباشیم چرا که در چنین وضعیتی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری دست نخواهیم یافت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه نباید بر روی قول و وعده دشمنان حساب کرد، افزود: دشمن همواره دشمن است به‌گونه‌ای که شاخ و شانه کشیدن او حتی اکنون و پس از امضای برجام نیز ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه آمریکا همواره در پی کارشکنی در ایران اسلامی است، تصریح کرد: سردمداران این کشور به صراحت اعلام کرده‌اند که نرمش در برجام تاکتیکی بوده و آن‌ها این سیاست‌بازی را برای رسیدن به اهداف و مطامع و مصالح خود انجام داده‌اند ازاین‌رو نباید به هیچ عنوان به این دشمنان چشم امید داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دشمنان به هر اندازه که بتوانند مانع از رشد و استقلال ما می‌شوند چرا که نظام جمهوری اسلامی استخوانی در گلوی استکبار است که نه توانایی حذف آن را دارند و نه می‌توانند رشد و پیشرفت و بالندگی آن را تحمل کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات