۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۲۵۵۹۴
ابتکار:

بانو گرجی پناه گرفتن در آغوش قرآن را به ما آموخت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: بانو مینو گرجی به ما آموخت تا در شرایط سخت تنها به قرآن پناه ببریم.
بزرگداشت بانو مينو گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست صبح امروز دوشنبه 30 فروردین در مراسم «نشست تخصصی زن در قرآن» در محل کتابخانه ملی، گفت: باید از ریشه‌هایی که سبب بارور شدن اندیشه می‌شوند حفاظت کنیم، زیرا افرادی وجود دارند که که همچون یک درخت خدمات بی‌نظیری به انسان‌ها کرده‌اند.

 

وی افزود: بانو مینو گرجی به همه ما آموخت تا در شرایط سخت تنها به قرآن پناه ببریم، ایشان خدمات بی‌نظیری را تاکنون انجام داده‌اند.

 

ابتکار بیان داشت: بانو گرجی جرأت اندیشیدن قرآنی را به شاگردان خود آموخت، وی در زمانی این نگرش را به ما آموخت که برخی معتقد بودند نباید از قرآن و تفکر قرآنی تبعیت کامل کرد.

 

وی در پایان، گفت: در شرایطی که تهمت‌ها و هجمه‌های زیادی در خصوص حقوق زن در اسلام وجود داشت، بانو گرجی تلاش کرد تا با تفکر ارزشمند خود در برابر این هجمه‌ها بایستد.

 

گفتی است در ادامه این مراسم شهین‌دخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و رضا صالحی‌امیری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به سخنرانی پرداختند.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از سوی سازمان‌هایی چون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان محیط‌ زیست، و هدایایی به بانو منیره گرجی اهدا شد، همچنین از کتابخانه تخصصی زنان با حضور شهین‌دخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی شد.

 

ذکر این نکته الزامی است که منیره علی، مشهور به منیر گرجی، متولد 1308 در تهران است و با تحصیلات سطح حوزوی، تنها زن عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود.
 

انتخاب وی به‌عنوان تنها زن مجلس خبرگان قانون اساسی، اعتراض برخی از منتخبان این مجلس را برانگیخت، به گونه‌ای که تهدید کردند که اگر او مجلس را ترک نکند، خودشان از مجلس می‌روند؛ گرجی نیز در واکنش به این اقدام اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی گفت: «من بر مسؤولیتی که مردم به من واگذار کرده‌اند، استوارم، هرکس نمی‌تواند حضور یک زن را تحمل کند، برود.»/856/202/ب3

ارسال نظرات