جهل ریشه مشکلات و معضلات جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیتالله عبدالنبی نمازی، نماینده ولیفقیه در کاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در سیصد و یکمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) با تبریک میلاد مبارک جوادالائمه(ع) گفت: منشأ تمام جرم و جنایات، تجاوز، براندازی نسل ها، نابودی نسل، اشغال کشورها و دعوای های کوچک و بزرگ بین انسان ها جهل است.
وی افزود: انسان عالم اهل منازعه و مناقشه نیست و این جهل بشر نسبت به معبود و خالق خودش است که نمی داند ما کی هستیم، از کجا آمده ایم، چه کسی ما را آورده است و برای چه آورده است و به کجا می خواهیم برویم.
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: فضای سکونت و اقامت بشر، فضایی پرهیاهو پر جاذبه و چشم نواز است، از این رو همه انسان به غیر از آنهایی که استثنا هستند همه مشغول بازی دنیا هستند.
وی با اشاره به این که کمال انسان در چهار عنصر معرفت الله، معرفت النبی و معرفت الامام و اعتقاد به معاد و قبر و جزا است ابراز کرد: اگر نگران آینده فرزندان خود در جامعه توحیدی هستید باید تلاش کنید تا این چهار رکن را در درون بچه ها تقویت کنید.
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به ترجمه و تفسیر آیات 63 تا 67 سوره مبارکه آل عمران گفت: این آیات در ادامه آیات ماجرای حضرت عیسی، حضرت مریم و حضرت ذکریا است و ماجرای مباهله که در جلسه قبل توضیح داده شد که خداوند به پیامبر فرمود با نصاری مباهله کن و مباهله به این معنی است که اگر دو یا چند نفر و یا قومی با یکدیگر اختلاف دارند به صحرا می روند و مباهله می کنند که خدایا اگر حق با من است، عذاب خود را به طرف مقابل نازل کند.
وی افزود: فضا و جوی که آن روز به وجود آمد و سیما و هیبت پیامبراکرن(ص) و امیرمومنان(ع)، و فاطمه زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را دیدند نصاری نجران وحشت کردند و بزرگ قوم نصاری گفت، اگر این ها دعا کنند کوه را از جا می کنند، از این رو از مباهله انصراف دادند و پیامبراکرم فرمود، پس اسلام بیاورید، اعلام کردند اسلام نمی آوریم، پیامبراکرم فرمود، جزیه بدهید و جزیه را هم نپذیرفتند و این آیات نیز ادامه این بحث است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند به پیامبر اکرم(ص) می فرماید اگر حرف شما را نپذیرفتند ما کسانی را که اهل افساد هستند می شناسیم و اگر از شما تبعیت نکردند ما می دانیم و اهل فساد را می شناسیم.
وی با اشاره به این که خداوند یک مأموریت جدید به پیامبر اکرم(ص) ابلاغ کرده است بیان کرد: خداوند به پیامبراکرم(ص) می فرماید، به نصاری اعلام کن با هم متحد شوند و وحدت ایجاد کنند از این رو، وحدتی که امام راحل مطرح کرد، وحدت امت اسلامی بین شیعه و سنی است اما قرآن می فرماید بالاتر از وحدت بین شیعه و سنی، وحدت بین ادیان الهی است حتی اگر اهل کتاب، یهود و نصاری تبعیت می کنند بین آنها نیز وحدت ایجاد کنید و همه برمحور یک کلمه متحد شوند و آن یک کلمه نیز بندگی خدا است.
آیت الله نمازی گفت: تورات و انجیل و قرآن قائل به توحید هستند، پس دعوا بر چیست در حالی که همه باید با هم و متحد باشند و به یکدیگر آسیب نرسانند و به منافع و مصالح یکدیگر ضرر نرسانند و به غیر خدا چیز دیگری را بندگی و پرستش نکنند و این یکی از دو مأموریتی است که خداوند درآن روز به پیامبر اکرم(ص) داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مأموریت دوم خداوند به قوم نصاری از سوی پیامبر این بود که کسی دیگری را به غیر خدا، خدای خود ندانند و همه چیزباید از سمت و سوی خداوند اخذ شود و مبنای عمل قرار بگیرد.
کشیشان مسیحی در کشورهای غربی آژانس بهشت فروشی باز کرده اند
وی به علت چرایی این درخواست خدا اشاره کرد و افزود: در مکتب ساختگی تحریف شده انجیل، پیروان انجیل به علمای خود مراجعه می کردند و از آنها نسخه می گرفتند و آنها نیز از پیش خودشان صحبت می کردند نه این که از جانب خدا باشد و امروز نیز همینگونه است و کشیشان مسیحی در کشورهای غربی بهشت می فروشند و آژانس بهشت فروشی باز کرده اند.
آیت الله نمازی یاد آور شد: پیروان دین مسیحی در کلیسا ها به کشیشان مسیحی مراجعه می کنند و با پرداخت پول قبض بهشت دریافت می کنند و حکم خدا از کشیش وکسانی که خودشان نیز جاهل هستند و براساس انجیل تحریف شده نظر می دهند دریافت می کنند.
وی با بیان این که این تورات و انجیل امروز آن تورات انجیل اصلی نیست و تحریف شده است گفت: امتیاز قرآن مسلمانان به این است که بعهد از 14 قرن یک کلمه آن جا بجا نشده است.
اگر یک کلمه قرآن تحریف نشده است معجزه الهی است
نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: کتاب قرآن که طی 14 قرن مورد تهاجم دشمن قرار داشته است اگر نتواستند یک آیه از آن را جابجا کنند معجزه الهی است و این امر نیز برای حقانیت قرآن کافی است اما تورات و انجیل بعد از موسی و عیسی مورد تصرف قرار گرفت.
وی افزود: در تفسیر نورالثقلین از تفسیر مجمع البیان نقل می کند وقتی این آیه نازل شد، خداوند حاتم سخاوتمند را با این که کافر بوده به جهنم می برد اما او را عذاب نمی کند و به یک جزیره ای در جهنم می برد که آتش جهنم مجاز نیست به او آسیب برساند چون خداوند خالق جهنم است و می تواند جهنم را مدیریت کند.
آیت الله نمازی یاد آور شد: عدی پسر حاتم و خواهرش در جنگ با سپاه اسلام اسیر شدند وقتی به پیامبر خبر دادند، پیامبر فرمود، آنها را که بزرگ زاده هستند آزاد کنند، چرا که مرام اسلام این است که اگر کسی در میان قوم خودش دارای جایگاه و منزلت باشد تحقیر نمی کند و اهل تحقیر کردن نیست بلکه انسان اهل تعظیم کردن است و هرکس را در حد خودش گرامی می دارد، از این رو پیامبر فرمود آنها را آزاد کنند و چون اخلاق پیامبر اکرم(ص) و عظمت فرهنگ و مکتب قرآن را دیدند هردو مسلمان شدند.
وی افزود: از پیامبراکرم(ص) سؤال کرد، آیه ای که نازل شده است ما این کار را در مسحیت انجام نمی دادیم که علما را خدا بدانیم یا از آنها نسخه بگیریم و یا پیرو آنها باشیم و آنها را بپرستیم، حضرت فرمود، شما احکام را از آنها سؤال می کردید گفتند بله، فرمود آنها نقش خدا را برای شما ایفا می کردند در حالی که شما حکم را باید از خدا بگیرید چون شما عبدالله هستید و حکم الله را باید از خدا بگیرید.
آیت الله نمازی یاد آور شد: هنگامی که نصاری نجران به مدینه آمدند و بعد از داستان مباهله، مردم مدینه متوجه شدند یهودیان آمدند، با نصاری بحث و مذاکره کردند و یهود یان گفتند ابراهیم از ما است و پیرو تورات است، اما نصاری هم گفتند ابراهیم از ما است و پیرو انجیل است.
وی افزود: ابراهیم هزار سال قبل از موسی بوده است و دو هزار سال قبل از عیسی بوده است، از این رو چگونه می شود کسی که هزار سال قبل بوده پیرو تورات که هزار سال بعد از خودش آمده است باشد.
آیت الله نمازی گفت: نکته دیگری که خداوند به وسیله این آیات اهل کتاب را ارشاد و موعظه می کند این است که شما در باره عیسی اظهار نظر کردید و با این که عیسی را می شناسید و می دانستید او پیامبر الهی است اما به او نسبت ربوبیت می دهید و می دانید عیسی از مادری به نام مریم متولد شده است اما بازهم قائل به ربوبیت او هستید و با این که علم دارید که عیسی خدا نیست اما می گویید عیسی یا خدا، یا پسر خدا و یا ثالث و ثلاثه است.
وی افزود: نقطه تهاجم نصاری و یهود دو موضوع بود یکی تهاجم به جایگاه حضرت عیسی(ع) که مدعی می شدند خدا و یا پسر خدا است با این که می دانستند و یکی هم درباره اسلام و پیامبر الهی که علم نداشتند و چیزی نمی دانستند اما به خودشان اجازه می داند وارد عرصه بحث و مذاکره شوند.
ابراهیم نه یهودی و نه نصاری بلکه مسلمان بوده است
آیت الله نمازی یاد آور شد: یهود می گفتند ابراهیم یهودی است و تابع تورات است و نصاری هم می گفتند ابراهیم تابع انجیل است و از ما است و خداوند نیز می فرماید هیچکدام درست نیست، ابراهیم نه یهودی و نه نصاری، بلکه مسلمان بوده است.
وی با اشاره به این که ابراهیم که قبل از اسلام بوده است چگونه می تواند تابع اسلام باشد، گفت: اسلام یک اجماع و یک تفسیر دارد، یک معنای مشترک و یک معنای اختصاصی دارد، از این رو تمام ادیان الهی از آدم تا پیامبر اکرم(ص) اسلام بودند و انبیا هم همه مسلمان بودند اما ادیان الهی یک قدر مشترکی با هم دارند که در همه ادیان وجود دارد که آن توحید و نبوت و معاد است که این سه رکن مشترک بین اسلام و و مسحیت و یهودیت و ادیان است.
به گفته وی منظور از اسلام، اسلام به معنای متعارف امروز که نشأت گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) نیست، ادیان الهی یک وجوه افتراقی و یک وجوه اشتراکی داشتند و احکام تورات و انجیل متفاوت است، اسلام نماز دارد و تورات و انجیل هم نماز دارند اما متفاوت است اما در اصول که توحید و نبوت و معاد است با هم وحدت دارند.
نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به سوره 85 سوره آل عمران گفت: این آیه خطاب به پیامبر اکرم(ص) است که به مردم بگو ما به خدا ایمان آورده ایم و آنچه برما نازل شده است که قرآن است و به آنچه بر ابراهیم نازل شده است ما مسلمانان به آن ایمان داریم./1307/201/ب1