۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۳۲۵۹۱۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‎های سیستان و بلوچستان:

وقف، بهره‌مندی همگان از خدمات عمومی را میسر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‎های سیستان و بلوچستان گفت: اگر به سنت حسنه وقف در جامعه به شایستگی عمل و در میان اقشار مختلف نهادینه شود، دسترسی همگان به خدمات عمومی میسر می‌شود.
پورذهبي

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‎های سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در همه جوامع اختلاف طبقاتی وجود دارد و همگان به طور مساوی از خدمات عمومی بهره‌مند نمی‌شوند، در حالی که وقف می‌تواند این امر را میسر سازد.


وی افزود: وقف یکی از کارهای شایسته‌ای است که در اسلام برنامه ریزی شده تا افراد بتوانند در کارهای خیر سهیم شده و همگان به ویژه افراد نیازمند بتوانند از نعمت‌های دنیایی بهره‌مند شوند و محرومیت از جامعه رخت بربندد.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‎های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی، بهترین فرصت جهت تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف است، تصریح کرد: استفاده از منبرها، صدا و سیما، وسایل ارتباط جمعی، شبکه های اجتماعی و اینترنت بهترین ابزار جهت ترویج وقف در جامعه است.


وی با اشاره به این مطلب که هرکس یک سنت حسنه را در جامعه ایجاد کند تا زمانی که آن سنت پابرجاست ثواب آن به فرد خواهد رسید، اظهار کرد: خوشبختانه در بدنه و در رأس سازمان اوقاف و امور خیریه انسان‌های زحمتکش و متدینی هستند که جز خدمت به خلق خدا هدف دیگری ندارند.


حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: برای ترویج وقف، باید کارکردهای آن را برای جامعه بیان کرد تا مردم با آگاهی به آثار و برکات آن، به سمت این سنت حسنه جذب شوند.


وی در پایان افزود: در سیستان و بلوچستان کمبود خدمات عمومی از قبیل مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز فرهنگی به شدت احساس می‌شود در حالی که اگر وقف در جامعه ترویج یابد این کمبودها رفع خواهد شد./831/303/ب1

ارسال نظرات