۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۲۶۰۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

فرصت مغتنم اعتکاف، آلوده به مباحث سیاسی و جناحی نشود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که اعتکاف راهی برای انس با خدا و فاصله گرفتن و زدودن غبارهای دنیا از دل و جان انسان مؤمن است، گفت: در واقع این فرصت گران بها که برای خودسازی و تهذیب نفس است نباید آلوده به مباحث جناحی و سیاسی شود.
مراسم اعتکاف

حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: یکی از سنت های حسنه ای که در طول تاریخ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) مطرح بوده است، اعتکاف است.

 

وی افزود: اعتکاف راهی برای انس با خدا و فاصله گرفتن و زدودن غبارهای دنیا از دل و جان انسان مؤمن در آموزه های قرآن و سیره عملی پیامبر(ص) و اولیاء الهی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اعتکاف عملی عبادی و بین همه مذاهب اسلامی مشترک است و فرصتی برای منور ساختن دل و چشیدن طعم بندگی و ایمان درعرصه زندگی روزمره است.

 

وی با بیان این که اعتکاف سه روز روزه داری در مساجد جامع و عمومی است، تصریح کرد: در واقع معتکف در این سه روز از روزمرگی خارج می شود و با تلاوت قرآن و ادعیه و اذکار مستحبی سبب پالایش روح و جسم خودش می شود.

 

حجت الاسلام محمود مرویان حسینی اظهار کرد: اعتکاف یک فرصت معنوی و عبادی برای تهذیب نفس و بهره گیری از انس با خدا در طی سال است.

 

وی با بیان این که نباید این فرصت مغتنم به مباحث سیاسی پرداخته شود، بیان کرد: در واقع این فرصت گران بها که برای خودسازی و تهذیب نفس است نباید آلوده به مباحث جناحی و سیاسی شود.

 

وی با بیان این که امیدوار هستیم که معتکفین پس از سه روز زندگی در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به یک ایمان رشد یافته دست یابند، اظهار کرد: در واقع آنان می توانند در سایه همین ایمان رشد یافته برای حل مشکلات فردی و اجتماعی قدم های سازنده بردارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اعتکاف یک پلکان عروج است که اگر به درستی به زمینه های آن توجه شود زندگی جدید ایمانی برای افراد رقم می زند.

 

وی درادامه با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرای برنامه های فرهنگی دینی بیان کرد: در واقع انتقال فرهنگ اسلامی و آگاهی های دینی،دفاع از اصول اسلامی، ترویج اخلاق مداری با رویکرد اسلامی، افزایش بصیرت دینی اقشارمردم بخشی از مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: شناخت توطئه های دشمنان، تبیین مکاتب انحرافی وبرانگیختن احساس مسؤولیت مردم در مقابل اسلام و انقلاب اسلامی با هدف بهره گیری از دانش های نوین و هماهنگ با فرهنگ اسلامی و ابزارهای کارآمد مثل نیروی انسانی از دیگر مأموریت های این سازمان است./934/302/ب3

ارسال نظرات