۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۲۶۰۱۷
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور:

مسؤولان در سال جدید به تربیت وجدان کاری اهتمام ورزند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور با تاکید بر خدمت خالصانه مسؤولان در راستای رفع مشکلات و معضلات جامعه، گفت: مسؤولان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به تربیت وجدان کاری به عنوان معروفات در سال جاری اهتمام ورزند.
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید رضا تقوی امروز در جمع ائمه جمعه استان هرمزگان در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند مطالعه روش‌های رفتاری دانست و گفت: این واجب الهی که بودنش کمرنگ تر از نماز نیست سبب جامعه سازی می شود.

 

وی، مردمی کردن فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف ستاد احیای امر به معروف دانست و بیان‌ داشت: متاسفانه این واجب الهی از سوی بسیاری از مردم نادیده گرفته شده و همانند دیگر واجبات به آن نمی پردازند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امر به معروف را مدافع حقوق عموم مردم دانست و بیان کرد: امر به معروف از حقوق مردم دفاع می کند و هر مسؤولی باید در این راستا به سهم خود گام های موثری بردارد تا منکرات از جامعه رخت بربندد.

 

وی، با اظهار تاسف از مهجوریت قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: قانون امر به معروف و نهی از منکر حامی همه مسؤولان در دستگاه‌های اجرایی است، بنابراین باید در راستای اجرای این قانون در کشور تلاش شود.

 


حجت الاسلام تقوی آزادی را بر سه نوع مدنی، سیاسی و فردی، تقسیم بندی کرد و افزود: هیچ نظامی در دنیا به طور مطلق و کامل آزادی نداشته و رها کردن افراد به معنای آزادی نیست.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر شناسایی افراد اصلح و رصد منکرات تصریح کرد: برای اجرای واقعی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه واجب الهی باید از نیروهای متخصص استفاده کرد.

 

حجت الاسلام تقوی در پایان ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری، تربیت وجدان کاری، هدایت سرمایه به سمت تولید، تربیت و توجه به اصل بهره وری را از معروفات سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان ‌کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات