۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۳۲۷۷
استاندار کرمان:

کرمان می‌تواند استان نمونه اقتصاد مقاومتی باشد

استاندار کرمان گفت: کرمان با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد، می‌تواند به عنوان استان نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح باشد.
اقتدار ملی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه‌گنج که با حضور فروزان‌مهر معاون وزیر کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و این در حالی‌است که 6 سال گذشته شاهد نامگذاری سال‌ها با عنوان‌های اقتصادی بوده‌ایم.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در دولت به طور جدی در سراسر کشور دنبال می‌شود و امیدوارم بتوانیم سیاست‌های 24گانه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اقتصاد درون‌زا و مردمی کردن اقتصاد کشور را اجرا کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: نظام دیوان‌سالاری کهنه، پیر و قدیمی را در کشور داریم و این موجب شده نتوانیم دستاوردهای جامعه اسلامی متمکن و توانمند را داشته باشیم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قصد دارد بروکراسی را بشکند و خودش را از گرفتاری بروکراسی دولتی آزاد کند.

وی اضافه کرد: اگر این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دولت کارگزار و ملت کارفرما است را بپذیریم باید برای توانمندسازی مردم گام برداریم.

استاندار کرمان ادامه داد: شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در حالی در یک سال و نیم قبل مطرح شد که در هیچ جای دنیا هم تمرین نشده بود و فقط در کشورهای پیشرفته به عنوان شرکت شهرهایی است که هنری نیست اما اگر شهر با فرهنگ چند هزار ساله اما فقیر را بسازید، کار مهمی کرده‌اید.

رزم‌حسینی افزود: ساختن قلعه‌گنج با کمک مردم و یک موسسه غیردولتی دنبال می‌شود و این را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانم از سعیدی‌کیا مدیر بنیاد مستضعفان کشور قدردانی کنم و نام سعیدی‌کیا و همکاران جهادی وی در تاریخ کشور و قلعه‌گنج ثبت شد.

وی با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج موفقیت‌های به‌دست آمده در این منطقه محروم را به مقام معظم رهبری تبریک، گفت.

استاندار کرمان تاکید کرد: این حرکت در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج تازه آغاز شده است و عجله‌ای برای تبلیغ و رسانه‌ای کردن این پروژه نداریم و شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج، پروسه‌ای 10 ساله دارد همان‌طور که اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.

رزم‌حسینی ابراز داشت: همزمان با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مقاومتی را هم در قلعه‌گنج پیگیری کنیم، زیرا نمی‌توان اقتصاد را جلو برد اما به فرهنگ توجه نداشت.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی تنها کار مذهبی نیست، اظهار داشت: کارهای فرهنگی متفاوت از همه کارها است و باید آن را در کنار کارهای مذهبی و دینی احیا کرد و مردم باید به سطحی از تقویت و توان فرهنگی برسند که دستخوش ماهواره‌ها و تهاجم فرهنگی قرار نگیرند.

رزم‌حسینی همچنین از ایده مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: خط‌بازی، جناح‌بازی و گروه‌بازی در استان کرمان با تشکیل مثلث توسعه اقتصادی شکست.

مقام عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: با اجرای شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج به این خودباوری رسیدیم که می‌توانیم استان کرمان را با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد، می‌توان در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت دهیم.

رزم‌حسینی یادآور شد: 10 ماه قبل به صورت رسمی نامه‌ای به هیئت وزیران نوشتیم که استان کرمان آمادگی دارد به عنوان استان نمونه اقتصاد مقاومتی کار را انجام دهد و انتظار داریم دولت اگر صلاح دانست کرمان را به عنوان استان نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب و معرفی کند./922/101/ب3

ارسال نظرات