۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۶۵۷
معاون حقوقی رییس جمهور:

منطقه خلیج فارس نیازمند مدیریت منسجم ساحلی و بین المللی است

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: باید در این منطقه خلیج فارس مدیریت منسجم ساحلی و بین المللی به وجود آید چرا که ما به عنوان ایرانی از آن ارتزاق می‌کنیم.
امین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور، امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس، که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: دفاع از نام و حقانیت خلیج فارس وظیفه ملی همه ما است، هیچ موسسه‌ رسانه‌ای در دنیا حق ندارد از نام مجعول برای خلیج فارس یاد کند چرا که خلیج فارس یک برند تاریخی طولانی دارد و در کل مراکز علمی و پژوهشی به این نام ثبت شده است.

 

معاون حقوقی رییس جمهور، عنوان کرد: هر موسسه‌ای که بخواهد از نامی غیر از خلیج فارس استفاده کند دولت جمهوری اسلامی ایران با او برخورد خواهد کرد.

 

امین‌زاده اظهار داشت: اهمیت خلیج فارس نه به خاطر نفت آن بلکه به علت حساسیت این نقطه در منطقه، است که از آن به عنوان قلب زمین یاد می‌شود چرا که هر تغییری در آن می‌تواند سبب تحولات بسیار در جهان باشد.

 

وی بیان داشت: بعضی از کشورها با تحت شعاع قرار دادن منافع کشورهای حاشیه خلیج فارس و به راه انداختن جنگ اقتصادی در ملت‌های نفتی باید در مقابل تمام ملت‌ها و نسل‌های آینده پاسخگو باشند.

 

معاون حقوقی رییس جمهور، ابراز کرد: ما باید از ظرفیت‌های علمی، رسانه‌ای و حقوقی در جهت دفاع از نام و هویت و ماندگاری خلیج‌فارس استفاده کنیم.

 

امین‌زاده گفت: در خصوص منابع طبیعی خلیج فارس و آلودگی سکوها و پتروشیمی همه کشورهای منطقه باید به فکر حفظ و نگهداری آن باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در این منطقه مدیریت منسجم ساحلی و بین المللی به وجود آید چرا که ما به عنوان ایرانی از آن ارتزاق می‌کنیم.

 

معاون حقوقی رییس جمهور، عنوان کرد: برای حفظ هویت تاریخی و امنیتی منابع طبیعی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید برای حمایت از این منافع ملی و شهروندی به صورت نقد و راه حل دفاع کنند./966/202/ب3

ارسال نظرات