۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۶۹۲
شبستری خیابانی خبرداد؛

آمادگی کامل ستاد انتخابات برای ثبت حماسه سیاسی مردم آذربایجان شرقی 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: مردم باید نسبت به تعیین سرنوشت و آینده کشور احساس مسؤولیت کرده و برای انتخاب نمایندگانی که در مسیر توسعه قدم برمی‌دارند در انتخابات شرکت کنند.
سعید شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که با رای مردم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند درباره مسائل ملی تصمیم‌گیری می‌کنند و به عبارتی مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است و طبیعی است که هر چقدر این ریل‌گذاری صحیح انجام شود دولت راحت‌تر خواهد توانست به اهداف خود دست یابد.

 

وی با اشاره به ضرورت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم باید نسبت به تعیین سرنوشت و آینده کشور احساس مسوولیت کرده و برای انتخاب نمایندگانی که در مسیر توسعه قدم برمی‌دارند در انتخابات شرکت کنند.

 

شبستری با بیان این که حرکت تمامی قوای نظام در راستای هدفی مشترک است، تاکید کرد: مردم باید با شناخت و بررسی کاندیداها، اصلح‌ترین و دلسوزترین آن‌ها را انتخاب کنند، نه افرادی که فقط شعار می‌دهند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی پای‌بندی به قانون را یکی از مولفه‌های اصلی نماینده اصلح دانست و گفت: کاندیدایی که به قانون پای‌بند نباشد نمی‌تواند در مرکز قانون‌گذاری حضور یابد.

 

وی با بیان این که با تقسیم بندی‌ها و جناح بندی های نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندان موافق نیستم، تاکید کرد: اگر افراد از تمامی سلایق و جناح‌های سیاسی دست در دست هم دهند و با تعامل و یکرنگی و خارج از مسائل جناحی برای خدمت به مردم تلاش کنند، ارزشمند است و سود این تعامل نیز به کشور و مردم خواهد رسید. اگر نمایندگان در مقابل هم قرار بگیرند مردم بیشترین ضرر را از این دو دستگی‌ها خواهند برد.

 

همچنین دبیر و جانشین ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان هیچ گونه برخورد جناحی نداشته و هدف آنها فقط برگزاری سالم انتخابات و صیانت از حق‌الناس است.

 

رضا استادرحیمی افزود: اعضای ستادهای انتخابات استان و شهرستان‌ها به عنوان مجریان انتخابات، بر اساس قانون و وظیفه شرعی و انسانی خود، حق برخورد جناحی و اظهار نظر به نفع یا ضرر گروه‌های سیاسی را ندارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با خاطیان برخورد خواهد شد.

 

وی گفت: مجریان انتخابات استان در کنار هیچ گروه و جناح سیاسی قرار نگرفته و تنها به دنبال اجرای بی‌کم‌وکاست انتخابات و صیانت از رای مردم هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

 

دبیر ستاد انتخابات استان با تاکید بر این که از حقوق مردم دفاع کرده و آخرت خود را به متاع دنیا نمی‌فروشیم، خاطرنشان کرد: اظهارات غیرمستند و شائبه‌آفرینی، موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به نظام و از دست رفتن سرمایه اجتماعی می‌شود و جفا در حق انقلاب است.

 

استادرحیمی همچنین با تاکید بر برخورد قانونی با تخلفات انتخاباتی فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی، گفت: ستاد انتخابات از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نکرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند کرد./202/935/ب1

ارسال نظرات