۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۲۴۰۸۷
معاون حوزه علمیه مازندران:

شهيد مطهري انديشه هاي ناب ديني را با زبان روز برای جامعه تبیین کرد

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند، گفت: بايد زمينه لازم براي آشنايي طلاب و دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود.
معاون حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته معلم در حوزه علمیه ساری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: شهيد مطهري با بررسي‌هاي دقيق و عميق ديني و شناخت نيازهاي روز جامعه نقش بسيار زيادي در احياي تفكر ديني در جامعه داشت.

 

وی با اشاره به زمان شناسي شهيد مطهري، گفت: شهيد مطهري با قدرت استدلال منطقي و ديني و زمان شناسي كه داشت به تنهايي در برابر همه تفكرات مادي و الحادي ايستاد و عرصه را براي جريانات ضد ديني تنگ كرد.


استاد حوزه علمیه مازندران افزود: شهيد مطهري انديشه هاي ناب ديني را به زبان روز، مباني محکم به نسل تحصيل کرده و روشنفکر عصر خويش که مورد تهاجم مکاتب الحادي و انواع ايسم هاي ساخته دست بشر مدرن بود، منتقل کرد.

 

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: استاد مطهري با تبيين مباني دين اسلام توانست به بخش اعظمي از دغدغه هاي فکري و سؤالات نسل جوان زمان خويش پاسخ دهد، در واقع هنر شهيد مرتضي مطهري در كتاب ها، آثارش و گفتارش ارائه روش خلاقانه براي پاسخگويي به مسائل ديني، تربيتي و اجتماعي است که همين امر موجب ماندگاري نام و آثار ايشان شده است.

 

وی افزود: يکي از ويژگي هاي استاد شهيد مطهري اين است که استاد در نقطه تلاقي روشنفکري و دينمداري ايستاده و حلقه اي ميان سنت و مدرنيسم و الگويي مناسب براي ارزش هاي فکري و باورهاي ديني ايجاد کرد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که تکيه بر عقلانيت به جاي احساسات از ديگر ويژگي‌هاي بارز شهيد مطهري است، گفت: به‌ طوري‌ که استاد شهيد مرتضي مطهري به مباني فکري خويش باورمند بود و به صراحت اعلام کرد: «حاضرم يک کرسي درس و بحث به من طلبه دانش آموخته حوزه علميه قم و يک کرسي درس به يک کمونيست و توده اي بدهند تا مباني فکري يکديگر را نقد و بررسي کنيم و طرف مقابل حرف حق را بپذيرد.»

 

وی اظهار داشت: امروزه اگر چه نسل ما از عصر استاد شهيد مطهري فاصله گرفته است، اما همچنان مطهري به‌ عنوان يک الگوي فکري براي نسل جوان امروز است تا از باورهاي ديني و اعتقادي خويش با روش استاد مطهري دفاع کنند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهيد مطهري انديشه هاي ناب ديني را به زبان روز، مباني محکم به نسل تحصيل کرده و روشنفکر عصر خويش که مورد تهاجم مکاتب الحادي و انواع ايسم هاي ساخته دست بشر مدرن بود، منتقل کرد.

 

وي اظهار داشت: استاد مطهري با تبيين مباني دين اسلام توانست به بخش اعظمي از دغدغه هاي فکري و سؤالات نسل جوان زمان خويش پاسخ دهد، در واقع هنر شهيد مرتضي مطهري در كتاب ها، آثارش و گفتارش ارائه روش خلاقانه براي پاسخگويي به مسائل ديني، تربيتي و اجتماعي است که همين امر موجب ماندگاري نام و آثار ايشان شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين‌که شهيد مطهري يک دانشمند و فقيه بود، بيان داشت: اساتید حوزه های علمیه و معلمان نيز بايد راه شهيد مطهري را در پيش گيرند و از هيچ کوششي براي تربيت فرزندان اين آب و خاک دريغ نورزند.

 

حجت الاسلام اکبری اضافه كرد: استاد شهيد مرتضي مطهري يكي از بارزترين، موفق ترين و پيشروترين متفكران اسلامي در عصر جديد است كه در گستردگي فكر، درك زمان، توجه به واقعيات و آشنايي با مباني ديني سرآمد هم عصران خويش بود.

 

وی بيان اين‌که شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند، گفت: بايد زمينه لازم براي آشنايي جوانان و به ويژه دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود./950/202/ب2

 

ارسال نظرات