۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۲۴۱۵۳
رییس تبلیغات اسلامی سیریک:

حوزه های علمیه و روحانیت، مولّد فرهنگ در کشور هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک گفت: حوزه های علمیه و روحانیت، از عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما بوده اند و گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و هست.
حجت الاسلام خلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد خلیلی رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک امروز یکشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه کوهستک، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت، از عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما بوده اند و گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و هست.
 

وی افزود: یکی از وظایف حوزه های علمیه و نقش انکار ناپذیر آن در فرهنگ سازی جامعه، فراهم آوردن زمینه برای اجرای احکام اسلامی است. این رسالت که به نوعی فرهنگ سازی و نهادینه شدن ارزش های دینی تلقی می شود، زیرا از سوی امام (ره) مورد تأکید قرار می گرفت.
 

رییس تبلیغات اسلامی سیریک گفت: حوزه‏اى علمیه، یک موجود همیشه زنده است؛ اما حیات آن به دست ما و به دست هر نسل دیگر است.
 

وی ابا اشاره به جایگاه روحانیت به عنوان حاملان و حافظان فرهنگ اسلامی ابراز داشت: بی تردید حوزه های علمیه در طول تاریخ اسلام در حفظ فرهنگ جامعه در برابر انحرافات و کجروی ها نقشی مهم و اساسی داشته و به عنوان پایگاه و دژی مستحکم و مطمئن، منشأ هدایت افکار عمومی در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) بوده اند.
 

حجت الاسلام خلیلی اضافه کرد: دفاع از حریم دین و نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به عنوان مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه، همیشه مورد تهاجم دشمنان اسلام بوده و در طول تاریخ سعی کرده اند به طرق مختلف ازجمله طرح شعارهایی نظیر جدایی دین از سیاست، آزادی بدون درنظر گرفتن خطوط قرمز دینی و... علما و حوزه های علمیه که در بطن جامعه جای دارند را به حاشیه برده و نقش آنان را کمرنگ و یا بکلی محو نمایند.

 

وی با اشاره به نقش اسلام و روحانيت تصریح کرد: اصل شكل گرفتن انقلاب يك مـرحله اسـت و مـرحله شكوفايى انقلاب و تداوم و صدور آن به دنيا مرحله بسيار حساس و مهم و سرنوشت ساز ما امت است.

 

رییس تبلیغات اسلامی سیریک، ادامه داد: اگر در ديروز پـيروزى انـقلاب بـه دخـالت روحـانيت در سياست نياز داشتيم، در امـروز تداوم انقلاب و آينده صدور آن هم به دخالت روحانيت متعهد و مـبـارز در جـريـان هاى سـيـاسى و اجـتـماعى و انـقلابى جـامعه نيازمنديم.

 

وی با تاکید بر اینکه روحانیت، نقش راهبردی و اساسی خود را در دوران پس از پیروزی انقلاب نیز حفظ کرد، گفت: آرام کردن جو جامعه برای سازندگی و اصلاح ساختارها به صورت قانونی یکی از مهم ترین کار ویژه های رهبران انقلابی در هر انقلاب است.

 

حجت الاسلام خلیلی در ادامه اذعان داشت: روحانیان نیز که یکی از شأن های مهم و گروه های مرجع برای توده های مردم در حرکت توده ای بودند، نقش به سزایی در آرام سازی جو ملتهب جامعه داشته اند.

 

رییس تبلیغات اسلامی سیریک در بخش پایانی سخنان خود گفت: قشر روحانیت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران، نقشی تعیین کننده و راهبردی بوده است./202/851/ب1

ارسال نظرات