۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۲۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهید مطهری دانشگاه را به حوزه علمیه متصل کرد/ معلمان شبهات دینی دانش‌آموزان را جدی بگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، گفت: شهید مطهری فردی بود که بین دانشگاه و حوزه علمیه پل ارتباطی برقرار کرد و تقویت این ارتباط نیاز ضروری جامعه امروز ما است.
حجت الاسلام یعقوبی - سی و دومین آیین گرامیداشت مفام شهید مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین سی و دومین یادواره بزرگداشت مقام شهید مطهری، اظهار کرد: این شهید بزرگوار عالمی فرزانه، فیلسوفی جهانی و مغز متفکر حوزه علمیه بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معیار انسان بودن و تراز معنویت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بود که امام خمینی (ره) شهید مطهری را پاره تن خود نامید و آثار و مکتوبات وی را بلااستثناء تأیید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهید مطهری معلم الگو و محقق ژرف‌نگر بود، اضافه کرد: این شهید بزرگوار دانشگاه را به حوزه علمیه متصل کرد.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی شهید مطهری با دو تفکر الحادی و التقاطی مبارزه می‌کرد و با برقراری پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه علمیه، دلیل و جواب شبهات دانشگاه را در حوزه جستجو و پاسخ‌ها را به دانشگاه منتقل می‌کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه شهید مطهری ناب و انسان‌ساز بود و برای همین منافقان وی را به شهادت رساندند، ادامه داد: دانش ناب برای کسانی که در جهل زندگی می‌کنند خطرناک است و شهید مطهری نیز به همین دلیل به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: منافقان به خیال خام خود شهید مطهری را از ما گرفتند، در حالی که با شهادت مطهری، اندیشه نابش جهانی شد و تفکرش به تمام کتابخانه‌ها راه یافت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه از معلمان خواست تا با الگو قرار دادن شهید مطهری در راه توسعه منابع انسانی گام برداشته و شاخصه‌های شخصیت شهید مطهری را در تعلیم و تربیت مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمان سرمایه‌های انسانی بزرگی را در اختیار دارند و باید تمام تلاش خود را برای راهنمایی و ترقی این سرمایه‌های عظیم به کار گیرند، اظهار کرد: همواره شبهاتی در اذهان دانش آموزان ما وجود دارد كه با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری می‌توانند به این شبهات پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: معلمان ما باید بخشی از تعلیم را صرف پاسخ‌گویی به شبهات دانش آموزان کنند زیرا امروز در دنیای مجازی فرزندان ما با شبهات دینی و اندیشگی بمباران می‌شوند و اگر پاسخی به آن‌ها داده نشود، شبهات مانند موریانه ذهن آن‌ها را تخریب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با توصیه به معلمان و فرهنگیان برای به‌روز بودن و ارتقای اطلاعات علمی خود، از آن‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی مطالعه کرده و با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری، مبانی اسلامی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند./9314/202/ب3

ارسال نظرات