۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۷۶۵
جت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی:

جهل‌زدایی و ترویج فضیلت در جامعه مهم‌ترین رسالت معلمان است

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه رسالت معلم تنها تعلیم و جهل‌زدایی در جامعه نیست، گفت: معلمان باید در کنار جهل‌زدایی، فضیلت‌ها را نیز در جامعه افزایش دهند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در یادواره 20 معلم شهید بجنورد، اظهار کرد: علم منشأ تمام خیرها بوده و کسی که دارای علم است اما از آن استفاده نمی‌کند، گرفتار جهالت علمی است.

 

وی با اشاره به اینکه معلم با علم‌آموزی جان دانش آموزان را روشن می‌کند، ادامه داد: رسالت معلم تنها جهل زدایی نیست، بلکه معلم باید با از بین بردن جهالت، فضیلت را در جامعه گسترش دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نقش معلمان در هشت سال دفاع مقدس، معلمان را خط‌شکنان دفاع مقدس دانست و افزود: باید برای نسل امروز، جنگ تحمیلی هشت‌ساله و فضاهای آن دوران را بازسازی و بازخوانی کنیم به‌گونه‌ای که احساس کنند همچنان در جبهه و جنگ هستیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید با به تصویر کشیدن تجارب دفاع مقدس، حقایق را به نسل جدید معرفی کنیم، چراکه آرامش کنونی ما به خاطر شهدا است به همین دلیل نباید فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه کمرنگ شود.

 

وی با بیان اینکه معلمان از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: فرهنگیان باید اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را به اقدام و عمل برسانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: معلم، معمار شخصیت فرزندان ما بوده و فونداسیون شخصیت آن‌ها را می‌سازد ازاین‌رو نقش معلم در تربیت فرزندان کلیدی و زیربنایی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با قدردانی از زحمات آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات قرآنی و توجه به قواعد، قرائت و حفظ قرآن، تصریح کرد: باوجوداین مختلط بودن کلاس‌های درس در روستاها نادرست است.

 

وی اضافه کرد: باید با دو شیفته کردن مدارس یا استفاده از هر روش دیگری، کلاس‌های دختران و پسران را جدا کنیم و بگذاریم که فرزندانمان چشم و گوش بسته بمانند نه این‌که از کودکی چشم و گوش‌هایشان باز شود زیرا درست کردن این موضوع در بزرگ‌سالی بسیار سخت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید به دو موضوع شبهه‌ها و شهوت‌ها بپردازد و هر چقدر می‌تواند در این دو حوزه سرمایه‌گذاری کند و نگذارد که شبهه‌ای برای دانش آموزان باقی بماند و به کارشناسان خود دستور دهد که با برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ، شبهه‌ها را برطرف کنند.

 

وی تصریح کرد: گاهی کمبودهایی وجود دارد، اما نباید بگذاریم حرمت معلم پایین بیاید و امیدواریم تلاشی که صورت گرفته و خبرهایی که وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات می‌دهد آنان را خوشحال کند.

 

محمدرضا معنوی، رییس اداره آموزش و پرورش بجنورد نیز در این یادواره، اظهار کرد: برگزاری این برنامه‌ها درواقع مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بزرگ سه هزار شهید استان در مهرماه امسال است./202/9314/ب1

ارسال نظرات