۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۲۴۸۹۵
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

تلاش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی برای رفع مشکلات

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نظم بخشی ساختار اداری، نیروی انسانی و همچنین تکمیل پروژه های عمرانی حوزوی، ابراز امیدواری کرد وگفت: با حرکت روبه رشدی که آغاز شده است وضعیت حوزه های علمیه استان را به حد ایده آل برسانیم.
حجت الاسلام محمدی

حجت الاسلام محمدی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به تشریح اقدامات صورت گرفته درمدت تصدی مدیریت مرکز حوزه های علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای کار سعی شده است با اولویت بندی مسائل، موانع را از بین ببریم.

 

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و نابسامانی در ساختار اداری مدارس علمیه استان، اظهار داشت: خوشبختانه با اضافه شدن 18 نفر به تعداد اساتید حوزه های علمیه ، درحال حاضر به جزء دو مدرسه علمیه در تمام مدارس علمیه همه پایه های تخصیلی دارای اساتید هستند.

 

وی افزود: هم اکنون بالای 50 استاد در حوزه های علمیه استان مشغول تربیت طلاب علوم دینی در پایه های مختلف تحصیلی در سطح یک و دو هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی از تکمیل معاونت‌ها در بیشتر مدارس علمیه خبر داد و گفت: با توجه به نظم بخشی ساختار اداری و نیروی انسانی، در حال حاضر هیچ یک از مدارس علمیه استان بدون مدیر و یا سرپرست اداره نمی شود و همه نیروهای با حکم کددار مشغول فعالیت هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در ادامه به مشکل عدم تأمین منابع مالی پروژه های حوزوی استان در سالهای گذشته اشاره و ابراز داشت: این امر به عدم تصویب بودجه عمرانی برای پروژه های حوزوی در سالهای گذشته باز می گشت که خوشبختانه سال گذشته این مشکل با تخصیص بودجه از سوی شورای عمرانی استان و همچنین مساعدت مالی حوزه علمیه قم تاحدودی حل شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه حوزوی به علت مشکل مالی راکد نیست، افزود: استاد سراهای مدارس علمیه استان در حال تکمیل است؛ استاد سرای حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تابستان امسال اماده بهره برداری می شود.

 

 حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: عملیات اجرایی دو استادسرای میاندوآب نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: استادسرای حوزه علمیه خوی و نقده تکمیل شده است و در حال بهره برداری است.

 

 وی یادآور شد: هم اکنون از نظر اجرای پروژه های حوزوی استان هیچ مشکلی وجود ندارد .

 

 حجت الاسلام محمدی در مقایسه وضعیت حوزه های علمیه آذربایجان غربی با سایر استانهای کشور به لحاظ زیرساختها و امکانات، گفت: باتوجه به اینکه آذربایجان غربی از استانهای محروم کشور است در برخی شاخص ها متوسط و دربرخی ضعیف است که امیدواریم با حرکت روبه رشدی که آغاز شده است وضعیت حوزه های علمیه استان را به حد ایده آل برسانیم.

 

 گفتنی است، آذربایجان غربی دارای 10 حوزه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، سلماس، نقده، تکاب و شاهین دژ و همچنین دو مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های خوی و شوط است./936/302/ب3

ارسال نظرات