۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۱۸۶
خطیب نماز جمعه بجنورد:

هدف دشمنان از تضعیف سپاه، سرنگونی نظام است

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی از دلایل پایداری و اقتدار روزافزون ایران و نظام اسلامی نقش‌آفرینی سپاه است، گفت: درواقع هدف دشمنان از تضعیف سپاه نیز سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: نام‌گذاری این مناسبت به عنوان روز پاسدار دو پیام مهم دارد که یکی لزوم الگوگیری از امام حسین (ع) بوده و دیگری این است که چون امام حسین (ع) در راه رسیدن به هدف ایستادگی و مقاومت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگ‌ترین پاسدار اسلام است، ادامه داد: اگر جریان اسلام از بعثت حضرت محمد (ص) شروع شد، قیام امام حسین (ع) این جریان را برای همیشه تاریخ بیمه و ماندگار کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه ترس و واهمه دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی از سپاه پاسداران نیز ریشه در این سرمشق دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه در پی سرنگونی نظام اسلامی بوده و در این مسیر سپاه را مهم‌ترین مانع می‌دانند به همین دلیل نیز اقدام به تضعیف این نیروی مقدس می‌کنند.

 

رییس جبهه متحد اصولگرایان استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه سپاه با دستور فرد یا افرادی تشکیل نشد و برای تشکیل آن نیز برنامه از پیش ‌تعیین‌شده‌ای وجود نداشت، افزود: درواقع در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گروهی از افراد متعهد و انقلابی برای حفظ نظام و انقلاب به صورت خودجوش این تشکیلات را راه‌اندازی کردند و در این چهار دهه نیز یکی از دلایل پایداری و اقتدار روزافزون ایران و نظام اسلامی نقش‌آفرینی سپاه بوده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به دستاوردهای سپاه در طول حدود چهار دهه اخیر، خاطرنشان کرد: مقابله سپاه با قائله گنبد، کردستان، خنثی‌سازی گروهک فرقان، حزب توده، گروهک منافقان، تأمین امنیت خطوط هوایی، حفاظت از شخصیت‌های نظام و مقابله با فتنه‌ها و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تنها برخی از خدمات سپاه به اسلام و انقلاب و مردم در این 37 سال بوده است.

 

ایران پرچم‌دار جریان بعثت و آمریکا سرکرده جاهلیت مدرن است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید مبعث، اظهار کرد: پروردگار حضرت محمد (ص) را به عنوان پیامبر خاتم برگزید تا آیات الهی را بر مردم تلاوت کرده و آن‌ها را از جهل و گمراهی به سوی نور و معنویت هدایت کند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام شاهکار خلقت بود و خداوند خود را به وسیله این پیامبر معرفی کرد، افزود: درواقع جریان بعثت در برابر جریان گمراهی به وجود آمد به‌گونه‌ای که از همان زمان تاکنون جاهل در مقابل عاقل و جهل و جهالت در مقابل حق و حقانیت قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبری نیز در سخنرانی روز گذشته خود مطرح کردند امروز ایران اسلامی پرچم‌دار جریان بعثت و آمریکا و دولت‌های متحدش به همراه صهیونیسم سرکرده جریان جاهلیت مدرن هستند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی با بیان اینکه ثمره و نتیجه جریان جاهلیت مدرن و استکبار جهانی جنگ و خون‌ریزی و فساد در دنیا بوده است، تصریح کرد: در برابر این جریان فاسد، ایران و سایر کشورهای اسلامی وظیفه دارند با مقاومت و ایستادگی، ملت‌ها را به آزادی و رهایی برسانند.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه اکنون ایران و نظام مقدس اسلامی پرچم‌دار عدالت و حقانیت در دنیا هستند، اضافه کرد: به همین دلیل است که دشمنان از وجود اسلام و بقای انقلاب اسلامی ایران احساس خطر کرده و همیشه در پی اجرای توطئه‌های جدید در ایران اسلامی هستند.

 

شیخ کلینی حق عظیمی بر گردن شیعه دارد

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به نوزدهم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ کلینی، اظهار کرد: در بیان شخصیت این عالم بزرگوار همین بس که امام زمان (عج) در مورد وی فرموده‌اند: کتاب کافی که شیخ کلینی جمع‌آوری کرده برای شیعیان ما کافی است به همین دلیل باید گفت شیخ کلینی حق عظیمی بر گردن شیعه دارند.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی همچنین با اشاره به بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه، سالروز لغو حق کاپیتولاسیون در سال 1358، گفت: در چهارم آبان سال 43 امام خمینی (ره) سخنرانی کوبنده‌ای در مخالفت با قانون کاپیتولاسیون ایراد کرده و موضع نهضت اسلامی را در برابر استكبار غرب و شرق روشن ساخت به‌گونه‌ای که همین سخنرانی کوبنده و آتشین سبب تبعید رهبر فقيد انقلاب اسلامي شد.

 

وی ادامه داد: سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیشنهاد هیأت وزیران و تصویب شورای انقلاب، در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه 58 حق كاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به طور نهایی لغو شد./201/9314/ب1

ارسال نظرات