۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۲۴۹
امام جمعه میناب: 

طلاب، نسل جدید را به تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند

امام جمعه میناب گفت: طلاب علوم دینی ضمن حراست از ارزش های دینی با حضور در مناطق مختلف باید در راستای ترغیب و تشویق نسل جوان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه تلاش کنند.
حجت الاسلام معتمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب شامگاه جمعه در مراسم مراسم نکوداشت و تجلیل از مقام اساتید حوزه های علمیه شهرستان میناب پیرامون شخصیت علمی شهید مطهری و نقش اساسی حوزه های علمیه در تربیت جامعه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: جایگاه شهید مطهری نزد امام خمینی را مورد توجه قرار داد و گفت: امام راحل فقط درباره یک نفر عبارت «حاصل عمر من» را به کار برد و آن هم شهید مطهری بود.

 

وی نقش و جایگاه معلمان را بسیار ممتاز دانست و از آنان به عنوان جانشینان پیامبر نام برد و افزود: معلمان هدفشان تربیت و پرورش انسان های وارسته برای پیاده کردن ارزش های اسلامی و رسیدن به قرب الهی در جامعه انساني و اسلامي است.

 

امام جمعه میناب با اشاره به نقش و جایگاه رفیع حوزه‌های علمیه در تربیت جوانان علاقه مند به کسب علوم و معارف دینی گفت: حوزه‌های علمیه محل پرورش علمای دینی است.

 

حجت الاسلام معتمدی فر در ادامه با تاکید بر حفظ رسالت خطیر و الگویی، خطاب به طلاب حوزه علمیه اظهار داشت: طلاب علوم دینی ضمن حراست از ارزش های دینی با حضور در مناطق مختلف باید در راستای ترغیب و تشویق نسل جوان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه تلاش کنند.

 

وی با بیان این مطلب که لحظه‌های حضور در حوزه‌های علمیه را باید قدر دانست، ادامه داد: حوزه‌های علمیه نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در پرورش نسل پویا در جامعه دارند.


 

امام جمعه میناب، سال‌های طلبگی را دوران با ارزش تحصیل و تهذیب نفس خواند و گفت: طلاب می توانند ضمن استفاده از فرصت ‏طلبگی و فراگیری علوم دینی به فراگیری علوم دیگر نیز بپردازند و نه تنها رشد عرضی در کسب علم داشته باشند بلکه رشد طولی نیز داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب که جامعه نباید از خلأ نبود معنویت رنج ببرد افزود: یکی از نقاط بارز حوزه های علمیه کسب علم همراه با معنویت است.


 

حجت الاسلام معتمدی فر با بیان اینکه امروز نیاز به روحانیت در همه ارکان نظام مشاهده می شود، تصریح کرد: امروز نسبت به سال های پیش به برکت نظام مقدس اسلامی هزاران افق روشن پیش روی حوزه های علمیه است.

 

 وی ادامه داد: نحوه نگرش طلاب به روابط حوزه علمیه و نظام اسلامی و نیز نوع رویکرد آنان نسبت به ورود روحانیت به ساحت سیاست، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

امام جمعه میناب در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: حوزه‌های کنونی با گذشته تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده است ولی باید توجه داشت به همان اندازه که از لحاظ کیفی گسترش پیدا کرده است، از لحاظ کمی هم در روش‌‌های علمی گذشته دقت شود./203/851/ب1

ارسال نظرات