۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۵۳۷۶
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اراک خبر داد؛

برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر اراک

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک خبر داد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اراک 

حجت‌الاسلام حسین دلاوری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون در حال برگزاری است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک خاطر نشان کرد: این مسابقات به صورت سراسری است و مرحله به مرحله از مرحله شهرستانی آغاز می شود و به مراحل استانی، کشوری و بین المللی می رسد و  برندگان در هر مرحله به مراحل بالاتر راه می یابند.

 

حجت‌الاسلام دلاوری با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال است، اظهار داشت: علاقه مندان می توانند در رشته های حفظ، قرائت، معارف، اذان، دعاخوانی، ابتهال، هم سرایی و هم خوانی قرآن کریم در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک اظهار داشت: ثبت نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از 14 فروردین ماه آغاز شده و تا 5 خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام دلاوری با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون در روزهای ششم و هفتم خرداد ماه سال جاری است، تصریح کرد: این دوره از مسابقات برای خواهران در مسجد الزهرا(س) واقع در خیابان هپکو و برای برادران در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) شهر اراک برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک در ادامه از برگزاری آزمون معارف سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک خبر داد.

 

حجت‌الاسلام دلاوری افزود: این دوره از مسابقات که با اهدای جوایز ارزنده ای همراه است، ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک منبع برگزاری این آزمون را سوره یونس از تفسیر نمونه اعلام و عنوان کرد: زمان برگزاری این آزمون نیز در روز 7 خرداد ماه سال جاری است.

 

حجت‌الاسلام دلاوری یادآور شد: مکان برگزاری آزمون مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان هپکو است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج قرآن کریم و آموزه های این کتاب آسمانی در بین جوانان دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی، معارف و رشته های مرتبط با قرآن کریم در بین نوجوانان و جوانان مهم ترین عامل در ترغیب آنها به سمت خواندن قرآن و توجه به مفاهیم این کتاب آسمانی است.

 

حجت‌الاسلام دلاوری تصریح کرد: انس جوانان با قرآن کریم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش تخلفات از سوی نوجوانان و جوانان در جامعه و افزایش ایمان و آگاهی آنها نسبت به توطئه های دشمنان تأثیرگذار باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک در ادامه خاطرنشان کرد: این مسابقات هر سال در میان خیل استقبال کنندگان جوان در شهرستان اراک برگزار می شود که این نشان از علاقه و اشتیاق این جوانان به مبانی دین اسه لام و علاقمندی آنها به قرآن کریم دارد./842/302/ب2

ارسال نظرات