۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۲۶۸۵۵
در مصلای تهران:

رقابت ۹ حافظ و ۷ قاری در سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت 9 حافظ و 7 قاری قرآن کریم در مصلای تهران برگزار شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 16 تا 22 شامگاه شنبه 25 اردیبهشت با رقابت 9 حافظ و 7 قاری قرآن کریم از کشورهای مختلف در مصلای تهران برگزار شد.

 

در سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آیت‌الله موحدی کرمانی امام‌جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام والملسمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

 

در مرحله نیمه‌نهایی حفظ کل به ترتیب محمدیوسف از سریلانکا، عقیل‌مصعب از بنین، الفاروق ساماره از مالی، سردار یاووظ از ترکیه، علی ثالث احمر از نیجریه، اسلام تقی الدین بلوطی از الجزایر، حسن دهینی از لبنان، اسامه محروس از سوریه، عبدالله یوسف اسماعیل از کنیا، محمد مصطفی از سنگال، هلال صالح احمد الکلیبی از یمن و عبدالغفور جوهرچی از ایران به رقابت پرداختند.

 

در مرحله نیمه‌نهایی رشته قرائت نیز به ترتیب احمد منصور از بحرین، بکربکر صدیق از نیجریه، مصطفی علی از هلند، سید عباس علی از آلمان، عمار چیکیچ از کرواسی، محمد جاوید اکبری از افغانستان و بشیرالدین از الجزایر به تلاوت پرداختند.

 

از دیگر برنامه‌های سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تلاوت قاری نوجوان کشورمان علی ساجدی‌مقدم، اجرای گروه تواشیح منتخب استان قم، اجرایی ابتهال زیبای محمود لطفی نیا و تجلیل از خانواده شهدای قرآنی بود.

 

بنابراین گزارش امسال برای نخستین بار در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مسابقات حفظ کل قرآن ویژه روشندلان برگزار شد که «عبدالغفور جوهرچی» نماینده جمهوری اسلامی محفوظات خود را ارائه کرد.

 

شایان‌ذکر است که در حاشیه این مسابقات از سه کتاب «هفت‌آسمان»، «برای کتاب خدا» و «علما و انس با قرآن» رونمایی شد./202/807/ب1

ارسال نظرات