۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۲۶۹۸۸
مدیر مؤسسه برنامه‌ریزی و آموزش عالی:

علوم انسانی از ناتوانی رنج می‌برد

مدیر گروه مطالعات تطبیقی مؤسسه برنامه‌ریزی و آموزش عالی گفت: امروز علوم انسانی حامل اندیشه های مدرن است جنبه رهایی بخش برای بشر نداشته و از ناتوانی رنج می‌برد.
علوم انسانی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا ذاکری صالحی مدیر گروه مطالعات تطبیقی مؤسسه برنامه‌ریزی و آموزش عالی، امروز در نشست «تجربه ایرانی مواجهه با علوم انسانی مدرن» که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: علوم انسانی نهالی نوپا است که باید با  آن منصفانه برخورد کرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه علوم انسانی هنوز در مرحله استقرار قرار دارد نمی‌توان در مورد آن ارزیابی دقیقی داشت بنابراین باید بخش اقتباس را فعال کرده و با نهضت ترجمه نقادانه آن را توانمند سازیم.

 

مدیر گروه مطالعات تطبیقی مؤسسه برنامه‌ریزی و آموزش عالی عنوان کرد: علوم انسانی در دهه‌ 70 با موج اسلامی سازی، دهه 90 با موج بومی سازی و در حال حاضر نیز با موج تجاری و فناوری سازی مواجه است، در حالیکه از طریق فنی نمی‌توان علوم انسانی را ارزیابی کرد.

 

وی افزود: امروز مشکل اصلی علوم انسانی گریز از نظریه‌پردازی است که امیدواریم این پژوهشگاه در چهارچوب عقلی آن را از آشفتگی نجات داده و به ساحل آرامش برساند.

 

ذاکری صالحی اظهار داشت: امروز علوم انسانی حامل اندیشه های مدرن است جنبه رهایی بخش برای بشر نداشته و از ناتوانی رنج می‌برد. 

 

مدیر گروه مطالعات تطبیقی مؤسسه برنامه‌ریزی و آموزش عالی، بیان داشت: تجاری سازی علوم انسانی ستم در حق آن است در حالیکه ما باید بر روی علوم انسانی سرمایه‎‌گذاری کرده و کیفیت آن را بالا ببریم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علوم انسانی بحران زده نیست بلکه به فکر حل بحران جامعه است بنابراین نباید ما از آن مطالبات بی‌جا داشته باشیم./807/202/ب1

ارسال نظرات