۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۶۴۵
امام جمعه موقت تهران:

بانوان فرماندهان فرهنگی نبرد نرم امروز هستند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه نبرد فرهنگی سخت‌تر از جنگ سخت است، گفت: در عرصه جنگ نرم بانوان فرماندهان و طلایه داران این نبرد سنگین و علمداران پرچم اسلام هستند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در نهمین نشست طریق سعادت که در دانشگاه تبریز برگزار شد، مقام زن را جایگاهی ارزشمند خواند و  اظهار داشت: حجاب پرچم استقلال و پاکدامنی زنان است.

 

وی با بیان اینکه خدای متعال مقام انسان را در قرب خودش قرار داده و انسان برای اینکه ارزش پیدا کند باید به خدا نزدیک شود، تصریح کرد: بهترین راه رسیدن به خدا، دعا است، خداوند زرق و برق و منصب و همه مادیات را هم به مؤمن و هم به کافر می دهد، اما معنویات تنها ارزانی مؤمنان است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ارزش و جایگاه انسان به تقوا و ایمان اوست، خاطرنشان کرد: تعالی انسان در گرو قرب به خداوند متعال است، خداوند نور آسمان ها و زمین است و بشر آمده تا از این تاریکی ها عبور کند و به نور برسد، رسیدن به این با تقوای الهی و قرب به خداوند ممکن خواهد بود.

 

وی در ادامه سخنان خود به مقام شخصیت بانو بنت الهدی پرداخته و بیان کرد: این بانو در زمره  بانوانی است که خداوند شربت شهادت را به کامشان ریخته است، ما باید خود را از سجن طبیعت خود خلاص کنیم و نور الله و وجه الله و خلیل الله بشویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه سه امر در زندگی انسان و در جامعه بشری عامل خروج از تاریکی است، ابراز داشت: «قلم و علم» و «رزمندگان و جهاد» از جمله عواملی است که بشریت را از ظلمت خارج می کند، پیامبر اکرم (ص) فرموده اند؛ صدای پای رزمندگان عرش خدا را می لرزاند.

 

وی ادامه داد: روایت داریم وقتی که رزمنده‌ای از خانواده خود خداحافظی می کند همه موجودات به حال او گریه می کنند و آنچنان ارتباطش قوی می شود که پرندگان آسمان و ماهیان دریا به حالشان گریه می کنند. اما بانوانی که از محصّنات اند یعنی دژنشین اند و در حصار نشسته اند، آزاد و در دسترس نیستند، این بانوان می توانند عالَم را تکان دهند.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: مادر با یک دست گهواره کودک و با دست دیگر عالَم را تکان می دهد، حقیقت این است که استکبار جهانی با تمام قدرتش برای جنگ با پاکی و ارزش های انسانی است، امروز ما یک جنگ تمام عیار داریم در جنگ ما دارند ارزش کشی می کنند و کودک کشی می کنند و همه ارزش های ما را نابود می کنند.

 

وی اظهار داشت: امروز دنیا با دین ما، انقلاب ما، ارزش های ما و با پرچم ولایت می جنگد و حضرت امام خامنه ای تجلی باطن امام زمان است. ایشان انسان موثر و موفقی هستند  و فرموده اند برای مسائل فرهنگی شب ها خوابشان نمی برد. جنگ فرهنگی خطرناکتر از جنگ فیزیکی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: فرماندهان قیام عاشورای حضرت اباعبدالله، بانوان و در صدر آنان حضرت زینب(س) علیها بودند، در عرصه جنگ نرم هم، بانوان فرماندهان و طلایه داران این نبرد سنگین و علمداران پرچم اسلام هستند و بانو بنت الهدی کار جَدّش حضرت زهرا را انجام داد، حضرت علی خانه نشین شد حضرت زهرا فرماندهی کرد./854/202/ب3

ارسال نظرات