۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۵۹۳
مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری:

اطلاعات مهم‌ترین دستگاه تأمین ‌کننده امنیت در کشور است

مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاعات مهم‌ترین دستگاه تأمین ‌کننده امنیت در کشور است، اما نباید نقش نیروی انتظامی، سپاه و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این باره را نادیده گرفت.
وزارت اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محمود کوثری، مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان، با تبریک به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر، میلاد امام زمان (عج) و هفته سرباز گمنام در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کسانی که از امام و ولی خودشان عقب هستند یا فراتر از وی حرکت کنند متضرر خواهند شد و برد با کسانی است که همگام و همراه ولی امر خود هستند.

 

وی ادامه داد: معتقدیم که مطبوعات و رسانه رکن اصلی در توسعه سیاسی و فرهنگی جامعه است که با بیان صادقانه واقعیت‌های جامعه و نقد و انتقاد به‌جا در راستای بهبود اوضاع جامعه و انعکاس مسائل موجود در سطح اجتماع تلاش می‌کنند.

 

مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموعه اطلاعاتی کشور وظیفه رصد همه رسانه‌های جمعی را به عهده دارد، ادامه داد: از جمله ضرورت‌های بحث رسانه می‌توان به علوم تخصصی ارتباطات، دقت در مسائل قومی و قبیله‌ای با توجه به شرایط حاکم در این استان و ریشه‌ای بودن قومیت در آن، نقد منصفانه نه مغرضانه، صنفی و شخصی از سوی رسانه‌ها و تولید محتوا اشاره کرد.

 

کوثری به فرموده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه دو نعمت امنیت و سلامت تا زمانی که انسان گرفتار نشود مجهول هستند، اشاره کرد و افزود: اطلاعات مهم‌ترین دستگاه تأمین ‌کننده امنیت در کشور است اما نباید نقش نیروی انتظامی، سپاه و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این باره را نادیده گرفت.

 

مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران هر کاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام داده‌اند، خاطر‌نشان کرد: با این وجود باید گفت امروزه و با توجه به شرایط بسیار ناامنی که در اطراف کشور حاکم است خوشبختانه در یک شرایط بسیار امن قرار داریم.

 

این مقام مسؤول به موفقیت‌ هایی در کشف و دستگیری گروه‌های تروریستی که در اکثر ایام مناسبتی سال گذشته قصد انجام عملیات خرابکارانه داشتند اشاره کرد و بیان داشت: اگر امنیت در کشور وجود داشته باشد اقتصاد، فرهنگ و فعالیت سیاسی نیز خواهد بود، چرا که امنیت بسترساز سایر موارد در کشور است.

 

کوثری گفت: نخستین رویکرد وزارت اطلاعات به‌ عنوان یک مجموعه فراقوه‌ای تبعیت از ولایت‌ فقیه است، همچنین حفظ ارزش‌های دینی، اسلامی و اخلاقی، استقلال وزارتخانه از گروه‌ها و جناح‌های مختلف و پرهیز از انفعال از دیگر دستورالعمل‌های این مجموعه است.

 

وی ایجاد امنیت با مدد از همکاری و همراهی مردم را از دیگر برنامه‌های این مجموعه دانست و عنوان داشت: مقابله نرم و هوشمندانه با مصادیق ناامنی جهت جلوگیری از رعب و وحشت مردم، حمایت و صیانت از مردم با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های توجیهی و بررسی اقداماتی که در جهت تحقق شعارهای سال از جمله اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل صورت می‌گیرند، از دیگر رویکردهای مجموعه اطلاعاتی ایران است.

 

مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا حرفی برای گفتن دارد و اجازه ناامنی را در منطقه نمی‌دهد تأکید کرد: اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد صورت گرفته اما کافی نیست و این دستگاه زمینه‌هایی که می‌تواند به تحقق اقتصاد پویا کمک کنید را در دستور کار قرار داده‌ است.

 

کوثری با بیان اینکه ستادی درباره ایجاد بسترهای مناسب جهت فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در شرایط امن در وزارتخانه اطلاعات تشکیل شده است، اضافه کرد: در حوزه تولید، صنعت، بودجه، اشتغال و ... مشکلاتی وجود دارد که امید است با تدبیر مسؤولان هرچه سریع‌تر حل شوند.

 

وی افزود: سرنوشت جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه گره خورده است، همگی شاهد تلاطمی که در منطقه وجود دارد، هستیم که این شرایط به دلیل شیطنت‌های آمریکا جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و تقابل اسلام ناب با اسلام افراطی‌گری که همان تکفیری‌ها و داعشی‌ها هستند به وجود آمده است.

 

مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف اصلی آمریکا ایران است و در رسیدن به این هدف از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کند، افزود: باید با آگاهی تمام همه نقشه‌های این شیطان بزرگ را شناسایی و نقش برآب کرده و آن را در رسیدن به اهدافش ناامید کنیم.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: متأسفانه عربستان سعودی معتقد است که ایران با اقداماتی که انجام می‌دهد سبب زمین‌گیر شدن این کشور شده است، به همین دلیل با حربه‌هایی چون فروش زیاد نفت که با قیمت پایین صورت می‌گیرد سعی در مقابله با ایران دارد.

 

کوثری با تأکید بر اینکه جای تأسف دارد که عربستان به هم‌پیمان بزرگ اسرائیل در منطقه تبدیل شده و علیه ایران که کشوری مسلمان است دست به توطئه می‌زند، بیان داشت: ایران یک کشور منفعل نیست و بسیار در منطقه تأثیرگذار است./9457/202/ب2

ارسال نظرات