۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۱۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان معمر ذخایر فکری و معنوی جامعه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روحانیان معمر ذخایر فکری و معنوی جامعه هستند، گفت : باید اعزاز و اکرام و خدمات‌دهی به این بزرگواران افزایش یابد.
حجت الاسلام یعقوبی- همایش هادیان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در همایش «هادیان نور» که با هدف تجلیل از روحانیان معمر استان برگزار شد، با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از برکات نظام اسلامی است، افزود: پیش از انقلاب در حوزه‌های علمیه تشکیلات و برنامه‌ریزی مناسبی نبود و در نتیجه خدمات‌دهی به روحانیان نیز به این شکل اصلاً معنا نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به نظم و انضباط و تشکیلات حوزه‌های علمیه اهتمام و نگاه ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: در ابتدای انقلاب امام راحل به کلیات مسائل مربوط به حوزه‌های علمیه پرداخت اما برای ورود به جزئیات یا فرصت و یا مصلحت نبود ولی رهبر معظم انقلاب به این حوزه با جزئیات و دقیق ورود کرده و خواستار رسیدگی به امور روحانیان و حوزه‌های علمیه شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و نگاه ژرف رهبری، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکیل شد و خدمات مناسبی نیز به طلاب و روحانیان ارائه می‌دهد به‌گونه‌ای که اکنون حوزه‌های علمیه کشور هم از نظر علمی و آموزشی و هم از نظر خدماتی دارای نظم و برنامه‌ریزی مناسبی شده‌اند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه بر لزوم اکرام و خدمات‌دهی مناسب به روحانیان معمر تأکید کرد و با اشاره به اینکه کهن‌سالان در آموزه‌های اسلامی ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: رسول گرامی اسلام در خطبه شعبانیه تأکید می‌کنند که خردسالان خود را مورد رحمت و ملاطفت قرار داده و بزرگان خود را نیز اعزاز و اکرام کنید که اگر این دو اصل تربیتی در جامعه ما نهادینه شود بدون شک چهره جامعه اسلامی‌تر و زیبا‌تر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اگر خردسالان را در بستر محبت و جاذبه خود تربیت کنیم بدون شک آینده آن‌ها تضمین شده و این تربیت نیک در خردسالی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در دوران جوانی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دسته دومی که رسول گرامی اسلام بر اکرام آن‌ها تأکید کرده کهن‌سالان و معمران است، اضافه کرد: باید از تجربه و پختگی این معمران استفاده کرد زیرا آن‌ها گنجینه‌هایی هستند که گنج‌های پنهانی را در فکر و اندیشه خود دارند.

 

وی با بیان اینکه روحانیان معمر ذخایر فکری و معنوی جامعه هستند، ادامه داد: این روحانیان سال‌های متمادی برای هدایت مردم و ابلاغ و ارائه آموزه‌های دینی و احکام اسلامی به آن‌ها تلاش کرده‌اند و اکنون که پا به سن گذاشته‌اند باید مورد اعزاز و اکرام قرار گیرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام سجاد در صحیفه سجادیه و در دعای مکارم‌الاخلاق از خداوند می‌خواهد که در دوران پیری در رزق و روزی را به روی او باز کند، ادامه داد: انسان در سن بالا به خدمات بیشتری نیاز داشته و در منابع دینی و سنت و سیره ائمه اطهار (ع) نیز نمونه‌های فراوانی از دست‌گیری و کمک آن‌ها به کهن‌سالان و از کارافتادگان وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین بر توجه بیشتر به خانواده‌های روحانیان از کارافتاده و مرحوم تأکید کرد و گفت: خانواده‌های روحانیان در راه تبلیغ و فعالیت دینی متحمل زحمات و سختی‌های زیادی می‌شوند ازاین‌رو خدمت به آن‌ها اسباب نزول رحمت الهی است.

 

گفتنی است، در همایش هادیان نور از 104 روحانی معمر استان خراسان شمالی تجلیل و قدردانی شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات