۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۲۹۷۹۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل اوقاف مازندران با بيان اين که معرفي وقف به عنوان يكي از منابع اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتی جهادي بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: وقف در ايجاد رفاه اجتماعي، بالا بردن سطح رفاه عمومي و توسعه اقتصادي مي‌‌تواند، مؤثر باشد و حتي بر بهبود خط فقر نيز تأثيرگذار است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار حجت الاسلام سید جلیل موسوی، امام جمعه جدید آمل، گفت: وقف نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به سنت وقف داشته است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به منظور گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه همواره بر ترویج سنت دینی وقف تأکید داشته اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود.

 

وی با بیان این که کار ما خدمت به آستان اهل بیت معصومین(ع) است، گفت: خدمت به خاندان عصمت و طهارت افتخاری ارزشمند و گرانقدر است که زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی است، افزود: ضرورت دارد از فرصت های خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

 

مدیر کل اوقاف مازندران بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند.

 

وی وقف را موجب عزت و سربلندي واقف و نظام اسلامي دانست و با بیان این که وقف از ماندگارترين سنت هاي حسنه در جامعه است، گفت: تلاش براي تداوم اين حسنه جاريه بسيار ضروري است و براي نهادينه کردن فرهنگ وقف در جامعه بايد تلاش کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد برلزوم استفاده موقوفات در جهت نيات واقفين و ترويج فرهنگ وقف در جامعه افزود: ضعف عملکرد در گذشته باعث تصرف برخي موقوفات و متأسفانه استفاده نشدن از آن درجهت تأمين نيات واقفين شده بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه نقش روحانيت در احياي هر چه بيشتر اين سنت حسنه را مهم ارزيابي کرد و گفت: احياي سنت وقف يکي ‌از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است.

 

وی ادامه داد: وقف يکي از دستورات ديني و سيره ائمه معصومين(ع) است و فرهنگ وقف بايد بيش از گذشته گسترش يابد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به آثار وقف در جامعه، آن را سر منشأ بسياري از برکات برشمرد و خاطرنشان کرد: موقوفاف از آغاز تاکنون توانسته اند در کمک به تبيين معارف اسلامي و معارف اهل بيت(ع) و گسترش آن در جامعه تأثيرات فراواني داشته باشد.

 

وی با اشاره به اين كه نخستين واقفان در اسلام پيامبر و ائمه اطهار(ع) بوده‌اند، بيان داشت: يكي از اساسي‌ترين مشكلات امروز ما كمرنگ شدن فرهنگ وقف در جامعه است كه اين موضوع در بين مديران فراگيرتر از عموم مردم است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: سياست فرهنگ‌سازي و تبليغ وقف بايد در دو راستاي نگهداري موقوفات و ترويج وقف انجام گيرد تا بتوان هم موقوفات گذشته را نگه داشت و هم موقوفات جديدي را جذب كرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بيان اين که معرفي وقف به عنوان يكي از منابع اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتی جهادي بايد مورد توجه قرار گيرد، خاطر نشان کرد: وقف در ايجاد رفاه اجتماعي، بالا بردن سطح رفاه عمومي و توسعه اقتصادي مي‌‌تواند، مؤثر باشد و حتي بر بهبود خط فقر نيز تأثيرگذار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران وقف را موجب عزت و سربلندي واقف و نظام اسلامي دانست و بيان کرد: موقوفات مي‌تواند در حل بسياري از مشکلات اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و گسترش عدالت اجتماعي کارساز باشد.

 

وي نقش روحانيت در احياي هرچه بيشتر سنت حسنه وقف را مهم ارزيابي کرد و با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اثرگذار باشد، گفت: احياي وقف يکي‌ از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است./950/202/ب2

ارسال نظرات