۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۹۸۳
با هدف احیای اقامه نماز جماعت صبح؛

طرح «سفیران صبح» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از اجرای طرح سفیران صبح به منظور احیای اقامه نماز جماعت صبح در مساجد استان با مشارکت نهادهای فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اقدام به برگزاری طرح سفیران صبح در خراسان شمالی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور در راستای احیای اقامه نماز جماعت صبح در مساجد استان اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در وهله نخست در مساجد سطح شهر بجنورد برگزار شده و پس‌ازآن در مساجد سایر شهرهای استان نیز اجرایی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه هدف اجرای طرح سفیران صبح در خراسان شمالی ترویج و نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز صبح در بین خانواده‌ها و به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان است، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، برای هر مسجدی که در طرح قرار داشته باشد، یک امام جماعت تعیین می‌شود تا نماز صبح در این اماکن مقدس به صورت جماعت اقامه شود.

 

وی با بیان اینکه طرح سفیران صبح ویژه آن دسته از مساجدی است که اکنون در آن‌ها نماز جماعت صبح برگزار نمی‌شود، ادامه داد: اگر این مساجد ظرفیت‌های مورد نیاز را داشته باشند، زمینه برای برپایی نماز جماعت صبح در این مساجد مهیا می‌شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: به منظور پیشبرد طرح سفیران صبح در استان تلاش می‌شود از ظرفیت تبلیغی روحانیان مبلغ و ائمه جمعه و جماعات استفاده شود تا از این طریق زمینه حضور مردم برای اقامه نماز جماعت صبح در مساجد خراسان شمالی ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر نماز جماعت صبح در غالب مساجد استان اقامه نمی‌شود، اضافه کرد: این وضعیت به هیچ عنوان مناسب و زیبنده جامعه اسلامی نبوده و باید این نقیصه هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

 

وی تصریح کرد: این مسأله در شأن یک جامعه اسلامی و ملت پیرو این دین الهی نیست ازاین‌رو باید دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی در راستای رفع این مشکل وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر همچنین از رسانه‌ها خواست تا برای احیای فرهنگ اقامه نماز جماعت صبح در مساجد و نیز فرهنگ اقامه نماز اول وقت در جامعه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اقامه نماز به ویژه برپایی آن به صورت جماعت و در اول وقت نقش چشمگیری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی دارد، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که خداوند نیز در قرآن فرموده نماز فرد و جامعه اسلامی را از فساد و فحشا دور می‌کند ازاین‌رو انتظار می‌رود میزان توجه و پرداختن مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی به موضوع اقامه نماز در جامعه افزایش یابد.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه همه باید برای ترویج فرهنگ نماز اول وقت در سطح جامعه به تکلیف دینی خود عمل کنند، تصریح کرد: خوشبختانه در خراسان شمالی در این زمینه همکاری و مشارکت مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط وجود دارد هرچند که از برخی دستگاه‌ها انتظار همکاری و فعالیت بیشتری در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه می‌رود./302/9314/ب1

ارسال نظرات