۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۳۰۴۷۸
تولیت آستان قدس رضوی در همایش طلایه داران هدایت:

ذائقه سازی ترفند جدید دشمن در عرصه جنگ نرم است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش های دشمن در عرصه جنگ نرم گفت: در حال حاضر دشمن در حال ذائقه سازی در جان و دلها است که این امر سبب تحمیل فرهنگ استبدادی و استعماری غرب می شود و القای فرهنگ غربی می کند.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز 14 خرداد در همایش طلایه داران هدایت که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: 14 و 15 خرداد در درس آموزی برای مبلغان و طلایه داران هدایت کافی است.

وی درادامه به بیان ویژگی های امام راحل پرداخت و اظهار کرد: امام (ره) یک فقیه وارسته بود اما فقه او مثل یادگیری ها و درس آموزی های بسیاری از افراد که فرمول حفظ می کنند نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی درادامه با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) گفت: اگر فقه در سرشت انسان جای گرفت فقیه می شود و فقیه به کسی گفته نمی شود که فقط فرمول های فقه و اصول را با حافظه درخشان حفظ کند واگر آن چه که در فقه است در جان فقیه جان گرفت آن گاه به او فقیه هدایتگر، موثر و جامع الشرایط می گویند.

امام راحل هم از حکمت نظری و هم از حکمت عملی برخوردار بودند

وی افزود: امام راحل هم از حکمت نظری و هم از حکمت عملی برخوردار بودند و در عرصه دشمن شناسی و دشمن ستیزی و مقاومت در راه هدف حکمت عملی از خودشان نشان  دادند و از طرفی امام جامعه الحکمتین هستند.

تولیت آستان قدس رضوی درادامه با اشاره به تلاش های دشمن در عرصه جنگ نرم گفت: در حال حاضر دشمن در حال ذائقه سازی در جان و دلها است  که این امر سبب تحمیل فرهنگ استبدادی و استعماری غرب  می شود و القای فرهنگ غربی می کند.

وی با بیان این که در حال حاضر دشمن در کشورهای هند، پاکستان، افغانستان  با 7 هزار شبکه ماهواره ای در حال ذائقه سازی است، تصریح کرد: این شبکه ها فرهنگ مغرب زمین را بر مردم تحمیل می کنند و در همه شئونات اجتماعی این فرهنگ تحمیلی غرب در حال وارد شدن است.

نقش آفرینی بی بدیل مبلغان در عرصه رویارویی با جنگ نرم دشمن

حجت الاسلام والمسلمین رییسی درادامه با تأکید بر نقش آفرینی بی بدیل مبلغان در عرصه رویارویی با جنگ نرم دشمن بیان کرد: با توجه به این که در حال حاضر با استفاده از دستگاه های ارتباط جمعی شکل جدیدی از تبلیغ  صورت گرفته است اما همواره جایگاه منبر، به عنوان یک جایگاه اثر بخش، جایگاه خودش را حفظ کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که در این عرصه باید اطلاعات مبلغان بهنگام و به روز باشد، تصریح کرد: از آنجا که اطلاعات مخاطبان امروز در دسترس است و باعث تأثیرگذاری بر اندیشه ها و افکار می شود شما مبلغان هم باید در این عرصه اطلاعات شما افزون و در دسترس باشد.

امام (ره) با پیچیدگی با مردم سخن نمی گفت

وی با بیان این که رمز تأثیر گذاری امام راحل این بود که با زبان خود مردم با آنها صحبت می کرد، تصریح کرد: در واقع مباحث فقهی و کلامی برای خواص بود و امام (ره) با پیچیدگی با مردم سخن نمی گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که امروز یکی از راهکارهای مهم مصون سازی جامعه اسلامی و جوانان در برابر تهدیدات فعال بودن همین کرسی های تبلیغ و منبر است، اظهار کرد: شما مبلغان و مبلغات می توانید در این زمینه مصون سازی داشته باشید.

وی در تبیین اهمیت تبلیغ گفت: خداوند در آیات مختلفی از نهراسیدن از کفار و دشمنان سخن گفته مانند تغییر قبله و ابلاغ رسالت ولایت امیرالمؤمنین (ع)، یکی از آن آیات در خصوص رساندن پیام الهی و تبلیغ است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تعابیر رهبری در خصوص جنگ نرم و شبیخون فرهنگی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال ایجاد شبهه، تحمیل فرهنگ استبدادی غرب و ذائقه‌سازی است.

حجت‌الاسلام رییسی افزود: دشمن با 7 هزار کانال ماهواره‌ای در منطقه ما به دنبال ذائقه‌سازی است، اینجا اهمیت کار مبلغان و تبلیغ مشخص می‌شود و از طرفی  امروز ما درگیر مشکلات و معضلات آسیب‌های اجتماعی هستیم که باید از طریق همین فعالیت‌ها رفع شود.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مبلغان توصیه کرد: شأن تبلیغی شما به عنوان خلیفه‌الله و خلیفه الرسول ایجاب می‌کند از موضع نصیحت و خیرخواهی بایدها و نبایدها را برای مردم و مسؤولین تبیین کنید.

وی درادامه با بیان این محل اختلاف نظرها در نگاه فردی و شخصی به دین نیست، گفت: در واقع دین می خواهد در تمام ابعاد زندگی انسان معاصر وارد شود و در تمام مسیر سیر و سلوک با انسان باشد و همین امر سبب مخالف با نگاه دینی شده است./934/پ202/ج

ارسال نظرات