۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۰۷۸
مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین:

ولنگاری در فرهنگ پایه های انقلاب اسلامی را متزلزل می کند

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اینکه عدم موضع گیری شفاف و قاطع در برابر انحرافات و شبیخون فرهنگی از جمله ابعاد ولنگاری در فرهنگ است، گفت: بی توجهی به ولنگاری در فرهنگ همچون موریانه درخت انقلاب اسلامی را از بین خواهد برد.
دکترسودانی

دکتر ناصر سودانی، مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه ولنگاری در فرهنگی به معنای پرهیز از انجام باید ها و انجام نبایدها در فرهنگ است، گفت: ولنگاری در فرهنگ یعنی عدم پرداختن و رها کردن تقویت زیر ساخت های فرهنگی، مبانی فکری، عقیدتی، اخلاقی و اسلامی جامعه است.

 

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اینکه ولنگاری در فرهنگ عدم موضع گیری در برابر ترویج فعالیت های مخرب فکر، عقیده و باور جامعه است، افزود: ولنگاری در فرهنگ عدم اتخاذ موضع شفاف و قاطع در برابر رفتارهای فرهنگی چه بازدارنده و چه اقداماتی و عملیاتی است.

 

سودانی عدم موضع گیری شفاف و قاطع در برابر انحرافات و شبیخون فرهنگی را از جمله ابعاد ولنگاری در فرهنگ برشمرد و خاطرنشان کرد: ادامه یافتن ولنگاری در فرهنگ همچون موریانه درخت انقلاب اسلامی را از بین خواهد برد و چالش جدی را در پی خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب در این باره نگاهی تلنگرانه به مسؤولان فرهنگی و نهادهای فرهنگ ساز در همه بخش ها است تا در سایه تعامل و تعاون زیرنظر منشور فرهنگی واحد با مشخص بودن تعریف ها و تکالیف در چارچوب وظایف محوله عمل کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه نهادها و متولیان باید در مسائل فرهنگی از موازی کاری و برخوردهای صوری و سطحی و موقت پرهیز کنند، ابراز داشت: حرکت در راستای برنامه مدون، زمانبر و نیازمند هزینه است، چرا که هزینه در مسائل فرهنگی سرمایه گذاری است./9456/303/ب2

ارسال نظرات