۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۳۷۵
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه مازندران آغاز شد

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح نشاط معنوی در 120 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه مازندران آغاز بکار کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح نشاط معنوی در 120 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه مازندران آغاز به‌کار کرد.

 

وی با بیان این که طرح نشاط معنوی ویژه جوانان و نوجوانان در ایام تابستان اجرا می‌شود، افزود: این طرح با برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که این طرح با همکاری و بهره گیری از ظرفیت تبلیغی روحانیان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغ اعزامی از قم و بومی در برگزاری کلاس‌های طرح نشاط معنوی با اوقاف مشارکت می‌کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان در این این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعمیق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

 

حجت الاسلام علیزاده به نقش مبلغان دینی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و با بیان  این که تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ آشنایی جامعه با معارف حیات‌بخش اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان این که ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند، ادامه داد: تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تبلیغ چهره به چهره  یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و محفوظ بماند، ادامه داد: امروز حتی مبلغان باید این روش تاریخی را بیشتر تقویت کنند و آن را تکمیل کنند.

 

وی طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی را مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران دانست و خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی با برگزاری خیمه های معرفت با حضور مبلغان مجرب افزون بر تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دینی پاسخ داده می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که حضور روحانیان در اجرای این طرح، بازدهی برنامه ها را چند برابر خواهد کرد، گفت: افزون بر اعزام مبلغان از قم به استان از توان مبلغان بومی استان نیز در اجرای این طرح بهره گرفته خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که همه تلاش این سازمان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: به همین منظور با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی متنوع در ایام مختلف سال زمینه بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان را برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان فراهم خواهیم کرد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران برگزاری طرح های مشاوره ای در امامزادگان را از دیگر برنامه های طرح نشاط معنوی دانست و تصریح کرد: مشاوره روحانیان متخصص در امامزادگان نقش بسیار اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده ها داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده برگزاری محفل انس با قرآن، پاسخ به سؤالات و شبهات دینی، اردوهای سیاحتی و زیارتی و برنامه های فرهنگی را از جمله مهم ترین برنامه های طرح نشاط معنوی در امامزادگان شاخص استان دانست.

 

وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در پناه امامزادگان یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است، افزود: این طرح در راستای دستورالعمل های سازمان اوقاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف انجام می گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در طرح نشاط معنوی ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: رشته‌های مختلف قرآنی و ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح نشاط معنوی است که با استقبال جوانان روبه‌رو شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 300 محفل انس با قرآن همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این محافل قرآنی در 320 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طرح ضیافت الهی با هدف بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های معنوی ماه رمضان در حال اجراست، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ایام اجرای طرح ضیافت الهی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان به‌شمار می‌رود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران جامعه و نظام را قرآنی و انقلابی دانست و بیان کرد: حضور پرشور مردم و جوانان در محافل انس با قرآن کریم نشان از محبوبیت کلام وحی در جامعه دارد و نیازمند توجه بیشتر به این حوزه مهم هستیم.

 

وی بر بهره‌گیری از جوانان و قرآن‌آموزان در برگزاری محافل انس با قرآن کریم تأکید کرد و گفت: به‌کارگیری جوانان در برپایی محافل انس با قرآن کریم سبب تشویق و گرایش بیشتر آنها به تلاوت کلام وحی می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.  

 

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند./202/950/ب1

ارسال نظرات